torsdag 27 november 2008

Adrenalinkick

På lördag smäller det!!!!!!

Jag ska åka Zip-Line!!!!! :-)
Har velat göra det i över 1 år nu - sen den byggdes!
Men det kommer att bli en nära döden upplevelse, kommer att stå där innan och undra;
"vågar jag kasta mig iväg?"
Till slut kommer jag att göra det! (nu när jag skrivit det här måste jag ju åka)
Jag älskar sånt här, får en otrolig adrenalinkick av detta!
Samma som när man går höghöjdsbanor, det är i och för sig "bara" 19 meter upp i luften, men detta är 60 meter upp i luften!!!!!! Det ska bli så kul, coolt, äckligt, vidrigt, underbart, härligt, skräckkänsla - ja allt på samma gång, sen är det över.......... och då kommer kicken! YES - jag klarade det! Jag återkommer såklart om så icke är fallet, eller jag återkommer ändå med info om hur det kändes vare sig jag vågar eller inte...
Zip-L
Vad är då Zip-Line?
60 meter upp i luften, flera hundra meter långa och med farter upp till 70 km/h. Upplev den gastkramande känslan av att åka Zipline. Zipline är en linbana där du fastspänd i en sele svischar fram över Åreskutans vackra natur. Med känslan av att du flyger. Zipline är kanske inget för fegisar. Men du behöver inte heller vara någon tuffing för att få uppleva känslan av att flyga. För vare sig det gäller familjen eller företaget vänder sig Zipline till alla. Dessutom är Zipline Åres första utomhusaktivitet som är öppen året runt. Kort sagt, vi lovar en garanterad adrenalinkick. Sommar som vinter. Alperna må vara större än Åre när det gäller skidåkning. Men Åre har nu Europas största anläggning för Zipline. 30 januari 2007 invigdes de två första banorna. Och under sommaren 2007 fortsatte festen med öppningen av ytterligare banor på Åreskutan. Alla med olika svårighetsgrad. Vår längsta bana tar med dig på en 360 meter lång adrenalinchock över raviner och bäckar. Ett måste för alla som älskar pirr i magen och sagolik natur.
Hör av mig inom kort...
Tjing

6 kommentarer:

CharmKatti sa...

JAG VILL OXÅ!!

Miafia sa...

Häftigt! Imponerad över att du vågar :-)

Popprinsessan sa...

Fy fan vad häftigt! (ursäkta svordomen..) Jag skulle dock ha värsta dödsångesten när jag stod där, för det får jag alltid när jag ska göra något läskigt. Men shit, det där pirret i magen går nog inte att jämföra med något annat!!!! Du måste berätta sen!

Förresten, mår ni bättre nu?

Anonym sa...

Wow! Jag är djupt imponerad av att du ens vågar tänka på det! Önskar dig lycka till! Kram anna

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad häftigt! verkar ju hur kul som helst.
:)
Kram Lallis

Tant Janet sa...

Alla -
vi får väl se om jag vågar... återkommer i ärendet, tåget går vid lunch idag. Ha en bra helg. Kram på er / Jeanette