söndag 16 november 2008

Sömnproblem

Varför kan jag bara inte sova på morgonen? Kom hem 0130 med taxi lite smålullig och vaknade såklart 0800 pip. Kunde inte somna om. Men killarna dom sov som stockar till 1130 - tror att det är någon form av rekord för dom. Det är i alla fall underbart med barn som kan sova på mornarna. Själv är jag inne i en sova dåligt period igen. Det kommer och går för mig med sömnen, tror att det är stressrelaterat. Nu för tiden har jag inga problem att somna, men jag vaknar mellan 5 & 10 ggr varje natt. Däremot har jag hur lätt som helst att sova en stund på dagarna...

Igårkväll var vi hos Tove & Peter på middag. Som alltid lika trevlivt, fantastisk god champagne både före och efter maten samt ett enormt gott vin. Maten var också smarrig, fondue med massa goda tillbehör som kalkon, entrecot, hjort, kronärtskockspesto, soltorkade tomater, olika såser, tomat, mozarella m.m. Tusen tack för en trevlig & härlig kväll. 10 poäng till värdparet! Barnen som inte setts på ett tag visade sig knappt, de lekte bl a pussleken på övervåningen :-). Men så var det ju 2 killar & 2 tjejer också. Det ska ju börjas i tid har jag förstått...


Oj - nu snöar det ute! Underbart - synd att det inte får ligga kvar bara... Jag längtar verkligen efter vinter, snö, fjällen och skidåkning. Vi har ju sån tur att vi får följa med ovanstående familj till Hamra på sportlovet :-) Så nu gäller det att fortsätta träna så man orkar stå på i backen. Sitter nu & drömmer mig tillbaka till årets skidresor som var till Idre & Badgastein... lovely!



Tjing

6 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Snö? Oj, då, jag som ska till Sthlm på tis, då gäller det att ta rätt jacka och rätt skor alltså.. Även om jag inte kommer att exponeras speciellt mycket utomhus.. (Arlanda, Arlanda Express, taxi... )

Hoppas att dina sömnbekymmer upphör snart. Själv vaknar jag varje morgon vid 5 av dotterns hostningar.

För min del vet jag att jag hade sovit bättre om jag bara hade tränat mer. Det kan ju inte direkt vara problemet för dig! :-)

Får väl se hur jag sover inatt med jobbet snurrande i huvudet och begynnande halsont igen.

Tant Janet sa...

Ja det är fortfarande minusgrader, så det gäller att dra på långkallingarna :-), särskilt du som börjar bli sjuk igen...

Popprinsessan sa...

Tyvärr är jag riktigt förkyld nu, men det är väl bara att bita ihop, stoppa i sig ett par panodil och lite hostmedicin och skutta i bingen så att man pallar med att ta sig till huvudstaden imorgon.

Hmm, tror att den här förkylningen satt sig på minnet, för jag skulle skriva något helt annat som nu är helt puts väck... Återkommer kanske om en stund :-D

CharmKatti sa...

Hello babe!
Du har blivit utmanad! Se min blogg.
Puss, från en som har finnar en gång i månaden, en vecka innan mens, under mens och en vecka efter mens...mao 1 frivecka från finnar:-)

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, snön blev inte långvarig här heller. Lite trist. Men så fina bilder du visar:)Kram Lallis

Tant Janet sa...

Popp - hoppas att du orkade med dagen i storstaden.

Lallis - tack