tisdag 25 november 2008

Julkalenderproblem

Nu har jag lite problem. Våra barn får varje år en julkalender med ett paket varje dag med start den 1;a december. Tobbe har varit ute och hittat massa saker till Oscar. Bl a en hel del Djurgårdsgrejer som penna, nyckelring, pennfack m.m. Det får ju liksom inte kosta FÖR mycket per pryl. Han skall även få en bok & en egen husnyckel. Till Lucas har vi inte hittat något alls, Star Wars är ju hans stora ämne just nu - men allt där är ju sweindyrt. Hittade inga målarböcker eller pennor heller med Star Wars. Någon som har något förslag... känns som om tiden börjar rinna iväg nu. Det är ju 1;a december om 6 dagar och jag är i Åre i helgen.

Hörs snart igen...
Tjing

5 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Hmm, har inte dirket några star wars-idéer. Däremot har jag ungefär samma problem. Har faktiskt shoppat lite småsaker idag till dotterns kalender, det blev ett penn-kit med Kitty, ett litet miniblock, en pytteliten kaffeservis i porslin (som jag vet att de har något liknande på dagis som hon älskar att leka med). Servisen kan man ju ha i några olika paket, tänkte jag. Annars har det blivit hårklämmor (fast hon har knappt något hår..), reflexer, och kläder till en Askungendocka som hon ska få någon dag. Dockan är eg lite för stor för kalendern, men jag hittade billiga klänningar som passar perfekt att ha som små paket och då tänkte jag att det kan bli en större paket på typ Lucia, eller ex min födelsedag (som är i dec). Hmm, men detta hjälper ju inte dig :-) Men star wars... finns det inte typ lego som star wars? Eller något annat lego-grejs som man kan dela upp i olika paket? Det är supersvårt iaf och har en tendens att bli ganska dyrt i slutändan! Och man vill ju inte köpa en massa skräp...

CharmKatti sa...

jag tänker på dig och julkalender varje år, och tänker vidare att kanske jag ska börja med det till mina barn. Men sen tänker jag en gång till, nä, inte ett projekt till:-)

Btw, jag delat ut en award till dig!

Miafia sa...

Finns det inga stickers eller dylikt, det är ju inte så kostsamt.
Nääää det är svårt med smått och billigt idag. Det är ju lite skrämmande faktiskt när man tänker efter....
Hoppas du löser det!

Miafia sa...

Du har fått något av mig på min blogg :-)

Tant Janet sa...

Hej och tack snälla för förslagen. Har nu varit inne på Tradera och budat på lite tatueringar och stickers...
Tjing