onsdag 26 november 2008

Tid


Tiden kan gå väldigt fort eller otroligt långsamt.

Det känns som att ju äldre jag blir desto fortare går tiden till vardags. Vips så är det snart 1;a advent, vi kom ju just hem från Thailand känns det som, men det var ju 3 månader sen visar det sig när jag tänker efter. Åren går otroligt fort nu - min yngsta är snart 6 år. Vart tog dom åren vägen? Det var ju inte länge sen vi var på neo med honom & flyttade in i vårt hus. Ibland känns det som om det var igår jag gifte mig - men det var 9 år sen. Man känner att man är gammal när man refererar till te x "det var 15 år sen" jag gjorde det... eller att om 3 år är det 20 år sen jag tog studenten.
Tiden bara rusar iväg! Känns som om veckorna består av måndag - onsdag - fredag - söndag. Alltså tappar jag 3 dagar varje vecka, inte konstigt att tiden går så fort för mig. I den här takten flyttar snart Oscar hemifrån och snart går jag i pension :-), till skillnad mot när jag var gravid då segade sig tiden fram. Semestrar har ju också en tendens att ta slut alldeles FÖR fort. Ett annat exempel är liftkön som kan ta tid, sen är man nere igen på 2 minuter - i alla fall om man är i Dalarna och åker skidor.

Men tiden kan också gå väldigt, väldigt långsamt. Som när man väntar på något. Som barn gick julafton lååååååååååångsamt ända tills tomten kom. Nu som vuxen kan tiden gå långsamt när man väntar på tunnelbanan, eller som idag när jag satt på aktuen med Oscar då gick 1 timme jättesakta, apotekskön känns inte heller som något X2000 direkt. Dagarna innan lön kan också kännas långa...
Från det ena till det andra, jag har fortfarande 38,1 i feber och Oscar har fått halsfluss.

Tjing

6 kommentarer:

CharmKatti sa...

Halsfluss, fy va trist. Men jag tycker det är ofta du har feber bara så där, är det stressen tro?
Tack för utmärkelsen!
Kram!

Anonym sa...

Jag hade feber ofta utan anledning för länge sen, men det är 2 år sen sist. Och då utreddes min sköldkörtel... men dom hittade inget.
Nä det är inge kul med halsfluss... vi som inte varit sjuka på 1 år får allt nu.
KRam

Miafia sa...

Usch och fy vad ni är sjuka. Hoppas att ni båda frisknar till och det med en turbofart!

Apropå tid så kan jag bara nicka igenkännande. Tänk om vi hade mer tid till saker, undrar om det skulle bli bättre eller sammalika?

Miafia sa...

Och så vill jag säga att dina pojkar e jättefina:-)

Anonym sa...

Jag håller verkligen med om detta! Kram Anna

Tant Janet sa...

Marie - tack. Ja vi har varit sjuka mycket nu, förmodligen sen jag började blogga för vi har inte varit sjuka på 1 år innan dess...