fredag 21 november 2008

Fredagstrött... Don´t shit!

Tänk att man varje vecka ser fram emot fredagen. Äntligen lite fredagsmys, men vad händer - jo Jeanette H slocknar nästan varje gång innan man ser vem som åker ut ur Idol. Känner mig som världens roligaste fru med andra ord. Ikväll tänkte jag ta mig en powernapp innan Tobbe kommer hem för att kanske orka vara vaken lite längre i alla fall. Tänkte ha en trevlig familjekväll då vi bakar våra egna pizzor, barnen tycker det är jättekul, jag har inhandlat massor av roliga ingridienser så det är bara att ha på det man önskar. Mums!

Tack alla förresten för recepten!!!

Är lite seg från igår då vi var i Gävle och jobbade med ett event på Läkerol Arena för en kund. Det blev en lång dag med ett ca 18 timmars arbetspass, så idag har jag egentligen rätt att vara trött. Eller?
Kom att tänka på en bar i Peking där jag var i vintras med jobbet. Där finns det ju många "hål i golvet" toaletter. Denna bild kommer från en bar där... Måste även ta med en närbild på skylten :-) Annars är det ju mest spännande med hål i golvet toaletter i alperna, när man kommer in med snö under pjäxorna, tar av sig jackan - ingenstans att hänga den... hmmm vad göra. Jo hålla jackan i handen, sendå? Jo hängselbyxor, just ja håll upp hänglerna så man inte kissar på dom och sen ska man hålla balansen med hala pjäxor på porslin med snö som glider under & samtidigt hålla reda på strålen. Då är det tur att man inte ska göra 2;an... Eller en toa i Thailands Djungel.... samma variant som ovan fast utan porslin, bara lerhål och plåtskjul - mitt i natten och inga pjäxor denna gång, men det är något som springer framför fötterna på mig och jag har redan börjat kissa, jättelätt att sluta då & gå tillbaka och lägga sig. Det är bara att kissa klart och hoppas på det bästa :-) Tacka vet jag vanliga hederliga västerländska toaletter! Ska nog stanna i Sverige ett tag nu...


Ha en underbar fredagskväll & njut av helgen!
Tjing

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Oj, oj, det där med skidkläderna hade jag nog inte fixat... är ingen höjdare på pjäxor i vanliga fall, så över ett hål i golvet skulle det nog vara rena rama katastrofen!

En sak jag inte fattar med de där hål-i-govet-toaletterna är varför stället där man ska ha fötterna liksom är upphöjt (ibland). Det gör ju att man måste stå och balansera till råga på att man inte vill att något klädesplagg ska röra vid golvet eller något annat äckligt. Urk..

När vi var på den kinesiska muren fick man sitta på rad över en ränna och kissa - halvmysigt....

Btw, här är det maken som somnat när han nattade L. Får nog gå och väcka honom nu :-) Ha en trevlig kväll!

Tant Janet sa...

Hej - ja toaletterna i Kina kan vara flera på rad, det glömde jag skriva får ta det nästa gång :-)