lördag 15 november 2008

Taskig kondis med finnar

Försökte mig på att springa lite i morse medans killarna spelade tennis. Det finns ett spår precis bredvid, så jag ut i skogen kl. 9 i morse - jättetaggad. Har ju inte sprungit sen i somras när jag började känna av benhinnorna igen. Men fy vilken taskig kondis jag har. Orkade knappt 2 km idag. Så nu funderar vi på att sälja gymmet som står på övervåningen och köpa en crosstrainer i stället. Jag får ju styrkan via Body Pumpen - men kondis träning har jag inte tid för så då är det ju utmärkt med en sån makapär här hemma. Gymmet är ändå alldeles för stort och för fult. Ska leta lite nu på nätet och se vad de kostar. Den är är ju lite smidigare och snyggare... Bild på det vi idag har ser ni här: http://jeanettehamner.blogspot.com/2008/11/tankar-idag.html
För övrigt har jag någon sorts invasion av finnar just nu, stora blämmor på halsen och i nacken. Man kan ju tro att de kommer från anabola så muskulös som jag blivit nu :-). Oj hade jag lite fel självuppfattning nu tro?

Nu hägrar tvättstugeberget!

Tjing

7 kommentarer:

Miafia sa...

Ah den där tvätthögen som alltid ska bearbetas på lördagar. Mig oxå ha ett lager att hänga och vika....

Men vad duktig du är som kom ut och gjorde ett försök. Om du springer lite långsammare till en början tror du inte att du orkar lite längre?

Periodvis får jag oxå en massa finnar på både bröst och hals...man känner sig så äcklig, hua. Är väl hormonellt och sen tycker jag att de kommer fler just vid träning.

Miafia sa...

Och ha en fin lördag såklart!
Kram

Tant Janet sa...

Marie - Ok, det kanske är för att jag tränar så otroligt mycket som jag har finnar :-)
2 ggr i veckan är ju inte direkt överdriver mycket.
Jag springer inte så fort men orkar ändå ingenting! Måste jobba på detta! Ha en bra helg! Kram

Miafia sa...

2 ggr är bättre än ingen gång *s*

Bara att kämpa på och skynda långsamt...snart så är din kondis grym :-)

Popprinsessan sa...

Vi (läs jag) har en crosstrainer som står där uppe. Den ser ganska fräck ut. Och så är den ganska bra att hänga galgar på med tvätt som ska torka.. :-)
Shit, om du köper en så får du börja "sparka" lite på mig så att jag börjar använda min också! Du verkar ha bra mycket bättre självdisciplin än vad jag har!

Här sitter finnarna för tillfället på hakan och jag kan inte direkt skylla på träningen..

Popprinsessan sa...

Glömde.. jag jobbar på ett telecomföretag, som ledare/projektledare etc. Administrativt jobb, mycket dator och mycket telefon :-)

Tant Janet sa...

Popp - ja lovar att peppa dig så din crosstrainer kan bli mer än en tvätthängare...