onsdag 12 november 2008

Tandlös vinnare & stolt mamma

Häromkvällen när jag kom hem hade sonen dragit ut 2 tänder... så nu har han tappat 8 st. Varav 4 ½ inte har växt ut, så han ser rätt så tandlös ut :-) Jättesöt!!

O är en sportkille med en vinnarinstinkt som är helt otrolig. Vi har jobbat mycket på detta och nu börjar det ge resultat. Hans fröken sa samma sak på utvecklingssamtalet häromdagen. Att nu kan han spela för att ha kul, även om han vill vinna såklart. Han blir inte lika arg om han förlorar längre - det är ju bra! Men eftersom vårt mål som förälder är att han skall försörja oss som idrottsman är ju denna egenskap bra att besitta :-)
Igår vann han ändå - fast jag gjorde mitt bästa. Han vann 3 ggr i vändtia och 2 ggr i biljard. Han frågade flera ggr om jag gjorde mitt bästa! Det gjorde jag - förlorade i alla fall :-(
Jag är också en tävlingsmänniska... undrar vem han fått det ifrån?

utvecklingssamtalet fick vi även veta att O vill bli författare, fotbollsproffs eller gitarrist som vuxen. Jag kände mig otroligt stolt när han skrivit författare. Det hade jag ingen aning om. Jättekul att höra - det är även okey för mig att han försörjer mig som författare!! Han skriver sagor och läser böcker hela tiden!

Nu ska jag ta och jobba lite, åker till jobbet efter lunch. Oscar är fortfarande sjuk. Hostar som en gammal rosslig "gubbe".

Ska träna Body Pump ikväll igen!
Tjing

4 kommentarer:

Miafia sa...

Haha ja det ser både gulligt och lite annorlunda ut på en och samma gång. Först fina söta små tänder, sen stora gluggar och sen nya lite större där de från början kan se ut som "kanintänder"...*s*

Det är bra med vinnarskalle, lite lagomt sådär. Men alla gillar/älskar vi väl att vinna eller hur!!
Smart liten grabb som slår mamma sin ;-)

Hurra för utvecklingsamtal, det är där man får reda på en massa som man kanske inte riktigt visste förr. Roligt att din son vill bli författare, kanske inte det första ett barn i den åldern kommer att tänka på, häftigt! :o)

Ta i för kung och fosterland på passet, jag ska "steppa"!
Nu kör vi så det ryker ;-)

Popprinsessan sa...

Fasen vad du är duktig på att träna! Jag är sååå dålig på att ta mig tid till det. Och jag har tom en crosstrainer och en motionscykel här hemma, men inte sjutton hjälper det..

CharmKatti sa...

Pussa lite på Oscar från mig! ja, passa på att pussa på Lucas när du ändå håller på:-)
Du är väl ingen tävlingsmänniska, förstår inte alls vad du menar...

Tant Janet sa...

Marie - ja nu kör vi - idag har jag träningsvärk.

Popp - Tack

Katti - Tack för omtanken!