onsdag 5 november 2008

Öronvärk / Body Pump

Sitter här med darrande armar... var precis på Body Pump, och idag tog jag verkligen i... Jätteskönt! Det är så kul nu när man har tränat i ca 2 månader och börjar orka lassa på liter mer än i början och om man tittar riktigt ordentligt precis när man tränat klart kan man se biceps :-). Det var många år sen kan jag lova.

Lilla Lucen har ont i örat, såklart, han har ju varit en dag på dagis nu och hans föräldrar har fått jobba en varsin heldag. Men nu är Tobbe på aktuen med honom. Så i morgon blir det vab igen. Jag som varit så stolt och sagt "sen jag bytte jobb för 1½ år sen har jag bara vabbat 2 dagar" och nu blir det 3;e gången samma vecka. Inte bra för statistiken inte. Men i morgon jobbar jag hemma i alla fall och får nog en hel det gjort tack vare Nintendo DS och PS2.

Tack alla som skriver lite i min blogg, alltid kul med lite feedback såklart. I morgon fyller min söta "fadderdotter" 5 och jag vet inte vad jag ska köpa...

Tjing

6 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Jag håller med dig, kul när man ser att någon varit inne och läst det man skrivit.

Stackars din lilla kille som har ont i öronen! Här börjar dottern hosta igen, men det är ju som du säger - efter en hel dag på dagis... Eftersom jag jobbat hemma idag hade jag tänkt bege mig till jobbet imorgon, och jag har 7 mil dit så det är inte helt enkelt att köra hem igen om det skulle behövas hämtas på dagis tidigare än planerat...

På tal om present så kom jag att tänka på sådana där söta pepparkaksformar som är lite annorlunda. Finns ju som Pippi och co tex. Eller något fint smycke, ett halsband eller armband. Och såg idag på Åhlens att det finns jättesöta klippdockor etc som Askungen etc.

Bra jobbat med träningen förresten!

Popprinsessan sa...

Förresten, du har ju en besöksräknare på din sida. Hur får man dit en sån? ;-) Jag har koden och allt, men vet inte riktigt var jag ska spara den... Känner mig helt förvirrad... borde veta detta...

Och en annan sak, är det ok att jag länkar till din sida?

Miafia sa...

Bra jobbat! Det är ju så skönt efter ett bra pass och man känner sig duktig ;-)
Jag körde step med styrka idag i 1 1/2 tim.

Tråkigt med sjuka barn och att det ena avlöser det andra, men så är det ju att vara förälder. Hoppas på snabb bättring!

Ibland är det så grymt svårt med presenter, speciellt när de redan har nästan allt. Men du får gå runt och botanisera så hittar du säkert något fiffigt.
/Marie

Tant Janet sa...

Popprinsessan - det klart du kan länka till min sida, det är bara kul. Kan jag länka till din? Sorry Marie dig frågade jag inte ens innan...
7 mil till jobbet, ja då vänder man inte i första taget! Idag har Lucas bara ont i ena örat. Men jag jobbar hemma idag i alla fall. Annar hinner man väl inte mer än in och vända.
Tack för presenttipsen och hoppas att din dotter blir bra i hostan strax.
Vad gäller koderna till räknaren så klickar du på Gadget och sen väljer html kod och där lägger du in koderna och sparar. Lycka till!!


Marie - Bra jobbat! 1½ timme, jag är så dålig på att träna styrka själv, behöver någon som peppar mig. Men nu när Tobbe släpat hem en apparat kanske man kan få lite träning hemma i alla fall.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Hej svej, ja idag fyller Loppan 5 år, det är ganska stort känner jag. Efter mycket om och men så köpte jag en keyboard till henne. Hoppas hon blir glad. Är det idag du jobbar hemma, eller var det igår onsdag?

Tant Janet sa...

Idag jobbar jag hemma! Men jag får ingen ordning på tiden här... Skittrist! Du får väl kolla på det nästa gång du kommer hit :-)
Kram