måndag 24 november 2008

Tokkär


Tänk vad underbart det är att vara tokkär, hel upp över öronen förälskad, bara gå omkring och le & fnissa hela tiden. Inte veta vart man ska ta vägen, man kan knappt äta. Man bara tänker på en person & på den personen tänker man på hela tiden. Så fort man ses så bara hånglar man och tittar varandra djupt in i ögonen. Det är en underbar känsla. Så kändes det för 10 år sen när jag träffade min man. Nu 10 år senare är det svårt att få tillbaka exakt samma känsla. Jag skulle ALDRIG någonsin vilja byta ut T, vi har det som oftast hur bra som helst. Vi kan till och med få till nykärkänslan mellan varven - det är ju underbart! Men tänk om jag skulle kunna få uppleva detta igen - med Tobbe såklart. Annars skulle man ju få vara tvungen att byta karl vart sisådär 5;e år. Det har jag ingen lust med alls. Det gäller att hitta de små glimtarna/romantik i vardagen och det tycker jag att vi är bra på. Vi försöker att åka på en resa per år en helg utan barn, 1 vecka varje sommar är barnen hos mormor & morfar och då försöker vi ses i stan efter jobbet, äta lunch tillsammans mitt i veckan, öppna en flaska vin och inte sätta sig framför TV;n, ta en prommenad hand i hand... visst kan det var svårt att få till det när man är mitt i småbarnsåren. Men för mig är det oerhört viktigt att få egen tid med min man.

Igår söndag, trotsade jag febern & vi åt ost, kex & drack vin. Tände ljus i hela vardagsrummet och tittade på "Ensam mamma söker", där blev det 3 par igår och framförallt 1 par som är sådär tokkära som jag beskriver ovan. Sååååååå underbart, jag bara sitter och ler i soffan. Såklart att det också blir lite förnedringstv då Anette för länge sen bestämt sig för Richard, vad skulle Magen med till Turkiet och göra egentligen - när hon redan är ihop med Richard? Den biten hajjar jag inte riktigt, men annars är det ju underbart att se förälskade par. Som te x på stan ibland när man ser tonåringar som inte kan låta bli varandra. De bara tar på varandra hela tiden och pussas och pussas och pussas. Härligt! Jag säger bara njut av den tiden. Den är svår att få tillbaka!
Feber - status 38,3. = Jobbar hemma!
Tjing

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tänk vad underbart om man fick vara nykär igen.
Må så gott! Vilken fin blogg du har / Josse

Popprinsessan sa...

Hoppas att du blivit kvitt febern vid det här laget. Trist att inte kunna njuta av snön i helgen. Här är det fortfarande väldigt hostigt, men det värsta är att jag inte kan sova om nätterna pga att jag hostar hela tiden.

Vad duktiga ni verkar vara på att försöka hålla kärleken vid liv!

Anonym sa...

jo, visst är det mysigt när man hittar den där känslan. Men just nu är det inte lätt med en fem åring som tror hon är femton, en 16 månaders som vägrar somna själv igen och en stressad pappaledig make, men va fan, det är det värt!

Tant Janet sa...

Katti - jag vet att det inte alltid är lätt, det är det inte här heller mellan varven, det här med tidig pubertet verkar vara inne. Oscar ville inte leva i helgen... skitjobbigt att höra som förälder. Han skulle ta livet av sig när han inte lyckades baka. Men sen pratade vi och han kom fram till att livet var bra trots allt och att detta bara var något han sagt. Har pratat med fler med barn i samma ålder och det är fler barn som sagt precis samma sak. Det här samhället är inte bra för barnen.

Popp - tack jag mår bättre 37,8 idag.

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken härligt, pirrande inlkägg, vännen:)
Det är verkligen underbart med den känslan!

Hoppas att ni mår bättre nu.
Kram Lallis

Anonym sa...

Vad duktiga ni är på att ta hand om varandra. Önskar att jag kunde säga desamma om mig och min karl. / Anna