tisdag 18 november 2008

Mörkt & Ljus

Enda fördelen med att det är mörkt, regnigt och trist ute är att man kan tända massor med ljus. Att bara sitta & njuta av att brasan är tänd, det smattrar mot rutan och massor av värmeljus fladdrar runt om i huset. Hösten har kommit med stormsteg - det är otroligt mörkt nu. Jättetrist att hämta barnen efter att solen gått ner. Jag har fortfarande inte hittat någon belysning, måste verkligen ta tag i detta... det är alldeles för mörkt i huset trots alla ljus.

Var uppe med tuppen i morse igen och tränade Body Pump, underbart! Frågan är bara - hur lång tid tar det innan limpan på magen försvinner? Nog för att den kanske gått från limpa till baugette, men ändå... något sixpack får jag nog glömma som 2barns mor i 36års åldern.

Drömmer mig tillbaka till Thailand - 2½ vecka var vi där i sommar. Först Koh Phangan - vidare till Koh Samui (som blivit "förstört" sen vi var där sist) och till slut Bangkok. Det första stället var paradiset på jorden. Dreamland Resort http://www.dreamlandresort.net/ hette stället och vi stannade tyvärr bara 4 nätter då vi redan bokat de andra nätterna. Vilket underbart ställe, inga folk, underbar strand, härliga människor, god mat och det som bara Thailand har. Vi vill verkligen åka tillbaka hit igen.


Lucas på stranden
Poolen

Familjen i poolbaren
Stranden - nästan folktomt

Chaloklum-utflykt en dag - en underbar strand!
Utsikten från vår andra bungalow
Tjing




4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag blir lite mer än lite sugen när jag hör talas om Bodypump måste jag säga. Kanske något att testa.
Och Thailand..mysigt!
Kram lallis

Popprinsessan sa...

Överlevde en dag i huvudstaden :-) Men det var kallt och ruggit - iofs ingen större skillnad mot här i södra Sverige. Önskar att jag orkade tända lite ljus ikväll, men är helt slut efter att ha stigit upp halv fem, så nu ska jag bara krypa ner under mitt duntäcke och njuta av att höra dotterns snusande inne på sitt rum :-)

I Thailand var vi på ett ställe som heter Nai Yang på Phuket (Säger man på? Det är ju en ö.). Det var superlugnt och lyxigt. Kan lätt tänka mig att åka dit igen och bara njuta av lugnet och att bli omhändertagen!

Miafia sa...

Det är räddningen det där med ljus, går åt som smör hemma!

Du är kanonduktig som kör ditt pump på morgonkvisten, way to go och grymt kul är det!

Jättefina bilder på familjen och omgivningen! Själv har jag aldrig rest till Thailand men vill hemskt gärna.
Sov gott!

Tant Janet sa...

Lallis - Body Pump är jättekul, tycker jag i alla fall.

Popp - ja det är kallt här, snorkallt för att vara exakt. Ja Thailand är underbart. Hoppas att du mår bättre.

Marie - Tack och ha en bra dag!