söndag 2 november 2008

Dr. Love, fönster, blommor, vurpor

Idag känner jag mig riktigt duktig, trots att vi kom hem vid 1 - tiden inatt lite på lyran så har jag idag putsat alla fönster nere på insidan. Tobbe tog utsidan, så nu kan man titta ut. Det var verkligen på tiden. Vissa fönster ha inte blivit putsade sen vi flyttade in och det är typ 5½ år sen... skäms Hamner. Passade samtidigt på att duscha alla blommor, man kan ju inte ha dammiga orkidéer i rena fönster.

Dr. Love - min make i en annan skepnad. Så här såg han ut igårkväll... Ni förstår säkert varför jag blev kär i honom. Så fort han får på sig hanskarna blir det ju liksom lite mysigare hos oss.


Igår var vi i skogen och grillade som jag nämnde, vad tror ni händer då?? Jo Lucas plurrade som vanligt. Trodde att han lärt sig något när han ramlade några ggr i somras när vi var ute och seglade. Igår var det lite kallare i vattnet och något längre hem att byta om. Men såklart att han helt plötsligt skriker och ligger på mage med vatten till över sina knän. Då var det bara att åka hem och byta, vilket blev Tobbes uppgift. Själv tog jag hand om att göra grillpinnar :-). Någon timme senare, vem skriker igen? Jo Lucas såklart - den här gången vurpade han ner från klätterträdet, tappade luften och gjorde illa huvudet. Hur många gånger ska man få hjärtattack på en dag som förälder? Men som Cathrine sa igår, det blir inte lättare när de blir tonåringar Jeanette! Jag har förstått det... hua det ser jag inte fram emot. Men han är söt i alla fall - Lucas alltså :-) Han och David lekte hela kvällen igår, de släppte knappt varandra. Det är så kul att han har fått en kompis i närheten han också. Men idag är han lite förkyld...

Tjing

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

jaha, nytt utseende minsann. Helt okej! Snyggt med svart och rosa.
Prinsessinbjudan är klar bara för att upptäcka att jag inte har någon fräg kvar i skrivaren. Så jag får väl fixa det på jobbet imorrn...

Tant Janet sa...

Hej, ja du får göra det! Själv är jag ju hemma med Lucas idag... men vi ses ikväll. Kram