fredag 14 november 2008

Kundvagnskö vid mjölken

Jag brukar alltid handla på torsdagar. ALLTID, varför gjorde jag inte det igår? Idag fredag var det jag & resten av södra Stockholm som skulle vara på Ica Kvantum exakt samtidigt som mig. Varför?? Varför handlade inte dom igår i stället när jag inte handlade igår? Varför har alla sina barn med sig när dom ska handla så jag som har barnen hemma inte kommer fram? Varför ställer man 7 kundvagnar irad framför mjölken och sina ungar mellan kundvagnen och mjölken, så vi som kommer med vår lilla kundvagn och utan barn för en gång skull inte kommer fram?

Vi utan barn står där med ett leende ett tag och väntar på att dom ska bli klara med mjölk, grädde, gräddfil, yoghurt och allt vad dom nu ska ha. Väntar leende lite till. Tills man till slut nästan vill säga, flytta på dig för faaaaaaaaaaaaaaaaan! Jag vill också handla, jag vill komma fram så jag kan få träffa mina barn som jag lämnade hemma för att kunna handla snabbt och smidigt! Men jag bara står där och leeeeeeeeeeeeeer! Tills jag till slut får ta min mjölk. Sen vad händer vid bananerna??? Samma sak! Då säger jag lite lätt till en unge (jag vet man ska säga barn). "Du har inte funderat på att stå still så andra kan handla också?" Han var säkert 9 år och uppförde sig som en duracellkanin vi bananerna. Så jag blev den där elaka kärringen!


Jag säger bara "lämna barnen hemma om dom inte kan uppföra sig!" Nu får jag halva Sverige emot mig, men när man tror att man ska kunna köra en powershopping, blir jag lätt irriterad när det tokskiter sig. Jag vet att det finns ensamstående som kanske inte har några alternativ, ni är förlåtna, eller om man inte kan göra på annat sätt, ni är också förlåtna. Jag ville bara hem och ha fredagsmys med min familj, inte trängas med 100 kundvagnar och griniga ungar, andras griniga ungar....

Ha en underbar fredagkväll, här blir det pizza, idol, Ben & Jerry glass, ostkrokar, vin, ost, kex & om jag inte somnar kanske lite mys...
Tjing

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Åh herremnje, gumman! Jag har HELT missat att det är Idol ikväll. Varför har jag det för?
Dottern och jag spelade Fia innan och sedan slumrade hon till i soffan och jag satte mig här. Knas-jag!
Tur att man kan kika lite på nätet sedan:P
Vad glad jag blir över dina fina ord inne hos mig! Tack. De värmer.
Jag tycker verkligen om att komma in här till dig också och läsa.
KRAM!

Lallis - liv och leverne sa...

Glömde kommentera det du skrev först.
Att ja, sådär är det ju ibland. Man glömmer och så kommer man ut i värsta fredagshandeln. Och jag vet inte om jag tycker att du gjorde fel alls. Nä. Mer rätt faktiskt! Kram igen:)

Tant Janet sa...

Lallis - Oj, missade du Idol? Du får titta i morgon då eller på TV4´s hemsida.
Ha en skön helg! Kram

Miafia sa...

Hoppas kvällen blev som planerad trots hysteri vid affären.
Blir precis som du gaaalen på människor som inte tänker i alla lägen!
Jag försöker nästan alltid åka utan barn just för att de blir mer effektivt, men har jag med ungarna så ser jag till att de sköter sig och inte står ivägen.

Popprinsessan sa...

Det finns en anledning till att jag totalvägrar låta dottern gå själv i affären... Eller till varför jag inte ens låtit henne sitta i de där små käcka vagnarna som ser ut som en leksaksbil. Nej, hon får sitta i vagnen, och så mutar jag henne med gratis banan när vi kommer till fruktavdelningen på Maxi (där de bjuder små barn på banan - perfekt!). Funkar också att muta med korv efter handlingen... jag vet att jag är en hemsk mamma.. ;-)
Och aldrig en fredag em! :-)