torsdag 6 november 2008

Stillahavstid med glasögon

Lyckades få till min klocka på bloggen. Den var inställd på Stillahavstid... trodde att det styrdes av tiden på själva hårddisken... men icke. Men så är jag ju ingen datahacker heller.

Börjar få lätt huvudvärk, måste köpa nya glasögon och linser, de hjälper inte alls längre. Går omkring och känner mig småfull mest hela tiden och det kan ju i och försig vara rätt kul om man är på det humöret. Var runt med kollegan Annika igår och hon hittade massor av snygga bågar, men jag har ju babyface så det blir liksom inte lika lätt för mig. Får fortsätta letandet en annan dag. Vill ha svarta med breda skalmar. Det finns massa erbjudanden nu med köp 3 betala för 1 osv... men jag hittar ju inga. Eller rättare sagt jag hittar massor men inga som passar.

I morgon ska vi på URU (Uggla, Rehborg, Ulvesson) - det ska bli kul. Innan äter vi på Eriks Bakficka. www.eriks.se 6 vuxna utan kids som ska göra stan osäker & barnvakt till lördag lunch... synd att jag har shoppingförbud fortfarande bara... undrar hur man gör för att skrapa fram 3 TV apparater på triss? Det skulle verkligen underlätta just nu. Men jag ska inte klaga har ju bränt pengarna på 2½ vecka i Thailand och 5 dagar i New York...
Tjing

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Det måste ha varit res-tarmen i dig som har önskat stilla havs tid. Tänk om man var där....
Jag ska till ikea på måndag, då ska jag shoppa loss på julpynt!

Tant Janet sa...

Härligt med julpynt. Själv har jag ju shoppingförbud så det blir inget nytt alls i år :-(
Nu ska jag snart hämta Oscar i skolan...

Popprinsessan sa...

Länka på du bara!

Vet du, jag skrev ju att jag varit i NY nyligen. Galet, men jag har varit i Thailand också nyligen :-) Känns som om jag också borde ha något typ av shoppingstopp!

Ska testa det där med räknaren, för det är ju kul att se hur många som varit inne på ens sida. Hoppas att du har en bra kväll också!

Tant Janet sa...

Popp... - verkar som om vi besöker samma ställen :-)Visst är det härligt att resa! Synd bara att man inte är ekonomiskt oberoende. Lycka till med räknaren.