tisdag 2 december 2008

Kort sammanfattning

Hej alla läsare, har inte hunnit uppdatera mig på länge nu... det har varit fullt ös kan man säga. I fredags åkte jag ju till Åre på visningsresa. Det började med tåget till Åre - partyvagn med trubadur och öl/vin. När vi sedan anländer i ett totalt vintervitt Åre är lyckan total. Vi kliver in på Copperhill - vilket bygge!!!! Lobbyn har en öppen spis med en bottenplatta på 32 kvm, och takhöjden är 18 meter. Cooolt, vackert, underbart - ja för att nämna några av orden man kände när vi kom in. Vi blir serverade champagne Tattinger i stora glas. Gottigottgott!
Lördag - vaknade och tittade ut över Åreskutan och Åresjön. Här vill jag bo!!!!! NU!!!!!!!!!!!! En tår av "kärlek" till fjällen går inte att motstå när jag tittar ut och ser snön och landskapet. En liten tanke som fötts är att hyra ut huset nästa vinter & om barnen kan komma tillbaka till samma klass göra 1-2 säsonger i Åre. Jag vet - jag borde har gjort detta tidigare. Men det finns ju inget som hindrar oss nu. Hela familjen älskar miljön. Och Oscar sa "om det finns bra skola och kompisar i Åre så..." Men vi har ju haft drömmar förut. Men den här känns genomförbar!
Hotellvisning. Vidare till Fjällgården för en underbart god lunch. Sedan Zipline!!!! Jättekul, tyvärr fick vi inte åka den högsta banan så vi åkte den lägre, 4 stationer med 30 m från marken. Skoj, men för att öka på lite adrenalin lutade vi oss baklänges på en sträcka och föll ner och åkte upp och ner på en sträcka :-) Kittlade lite skönt i magen.
Tillbaka på hotellet - afterski!!! Gratis öl & jäger.
Softa
3 rätters fantastiskt god middag med underbara viner
Party
Söndag - sova sova på tåget hem...
Jag återkommer med bilder såklart.
Billig helg också, 30 kr gjorde jag av med :-)
Gratis är kul!
Igår vinterseglade jag - berättar mer om det sen.
Ha en go kväll.
Kram

7 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men söta du , vilken urhärlig helg!!
:)
Jag blri ju glad bara jag läser. *ler*
Kram Lallis

Anonym sa...

Lallis - Tack, jag har tyvärr inte hunnit uppdatera mig på din blogg ännu, tar nya tag i morgon!

Anonym sa...

I'm speechless...
Det låter som du har haft det bra kan man väl säga:-)
Puss, vi hörs!

Miafia sa...

Ojojo vilken tripp! Det var du värd, lätt :-)
Åre är underbart...
Kram

Popprinsessan sa...

Låter grymt! Och absolut inte helt fel att det kostade gratis :-)Förstår att du inte är utvilad efter en sån helg!

Unknown sa...

ÅÅÅ vad härligt!

Du har du tid för en lunch i morgon fredag? Jag ska in till mitt jobb på fm.... återkom. Jag har inget nummer till dig!

/M

Tant Janet sa...

Hej alla och tusen tack för alla som skriver en liten rad... denna vecka har varit katastrofal vad gäller möten, uppbokad m.m. Men nu är jag hemma. Tills i morgon i alla fall...