torsdag 18 december 2008

Utfodring

Det har precis varit utfording här... killarna har varsin kompis hemma och 8 åringarna äter som tonåringar. Jag gjorde det enkelt. Falukorv och makaroner. Alla åt massor. Mysigt & trångt med massa barn runt bordet. Även om det är jobbigt att ofta laga mat åt flera personer än 4 så är det ju kul att alla trivs här. Båda killarna har ofta sina kompisar här, ibland "hela" helgerna känns det som. Tror att vi har igen detta när dom blir äldre - att vi sitter och pratar myckt med barnen och deras kompisar, trots att jag ibland svär för att det inte blir någon matlåda :-)

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Här vart det kyckling med ris och currysås, en klassiker som båda mina ungar älskar.
Du, jag räknade efter hur många vi köper julklappar till, tyckte du hade så många. Jag kom upp i 22...det var visst en hel del fast jag tyckte inte det när vi handlade.

Anonym sa...

Åh nu är det inte mycket kvar av arbetsdagar...EN. Längtar till jullovet! Kram Anna

Anonym sa...

Vad kan man säga? Hellre hundra barn runt bordet än hundra matlådor i frysen... ;.)

Popprinsessan sa...

Jag tycker också att det låter jättemysigt att ha massa kompisar runt matbordet. Man har väl alltid något i kylen/frysen/skåpet att kunna fylla ut sin planerade middag med om det blir oväntat besök? Jag tror absolut att man har igen det när barnen blir äldre! Och korv och makaroner är ju jättegott :-D

Tant Janet sa...

Tack för alla kommentarer... kul att ni skriver