fredag 12 december 2008

Bajsgård som Tärna

Tänkte börja att vara lite seriös i alla fall...

I tisdags kom min vän Mia på besök - jag var rätt nere den dan. Men hon har en förmåga att alltid få mig på gott humör. Hela Mia utstrålar gläde - en underbar tjej som jag tycker otroligt mycket om! Hon lämnade över ett kort till mig som jag fick läsa, det stod:

Snart kommer denna fröken bli fru
och därför vill jag fråga dig nu
Om du vill dela min stora dag
och stå vid min sida när jag säger JA!
Jag vill så hjärtans gärna
att du ska bli min tärna

från att vara lite nere rann lyckotårar på mina kinder. Jag blev otroligt glad & hedrad över att få frågan. Självklart svarade jag JA! Så den 29;e augusti ska jag stå vid Mias sida med en rosa klänning och då kommer tårarna trilla igen.

Mia - Love you gumman - jag är så otroligt glad för din skull! Vad kul vi kommer att ha - det kommer att bli en underbar dag!

******************************************************
Över till det mera oseriösa...

Idag var jag på kurs med jobbet, lite lätt trötta och flamsiga var vi efter julfesten igår... konstigt (kom hem 0030)- förstår inte varför. Det är tur att vi har fler med bajshumor på jobbet. Fick veta att en person haft en kund tidigare som hetat Bajsgård i efternamn, vederbörande hade ringt och bokat och hon hade frågat
- vad heter ni?
- xxx Bajsgård.
- Hur stavas det?
- Som det låter.
Tänk att heta Bajsgård... att man inte byter efternamn. Att behöva presentera sig och förklara hela tiden..., själv skrattade jag hela eftermiddagen åt detta.

Andra roliga namn är ju Ann Ahl, testa att säga det ganska fort, får ju vissa liknelser med mindre trevliga kroppsdelar.


Eller som en annan story;
- Hej det är Tony Hej
- Hej
- Jag skulle vilja boka biljetter till London
- Vad heter ni?
- Tony Hej
- Ja, hej
- Hej
- Men vad heter ni
- Tony Hej
(den andra personen börjar undra, " är han helt knäpp? ".
- Ja men vad heter ni i efternamn
- Jag heter Hej. H E J.

Ha en underbar fredagkväll!!!
Puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Nog tror jag att jag skulle vara oseriös i ett sånt läge...eller inte. Men ha svårt att hålla mig för skratt i alla fall! Tack detsamma! Ha det gott i helgen! kram anna

CharmKatti sa...

Ja tänk vad livet skulle vara tråkigt utan bajs:-)

Anonym sa...

Olivia Nalen är nog inte så kul att heta heller ;)

Tant Janet sa...

Den var bra Diana...