söndag 14 december 2008

Samma status

Samma status som igår... det enda som minskat är tvätthögen. Inga pepparkakor bakade & inga julklappar köpta. Men vi tillbringade nästan 4 timmar i tennishallen igår och sen var vi på middag hos våra vänner Jeanette & Aaron i Huddinge. Jättetrevligt. Vi kom hem sent och vi åt inte frukost förrän kl. 1045 i morse... därav inte så mycket gjort i helgen. Men vi har haft tid för varandra i alla fall.

Medan halva familjen var på innebandy och lillkillen hos en kompis hann jag med en powerwalk i det sköna vädret. Nu har vi ätit tacos, min mamma har kommit och i morgon hämtar hon killarna - då ska vi till Skärholmen och försöka klara av de flesta av alla julklappar. Men vi har ju rätt många att handla till - 23 st för att vara exakt.

Sedan längtar jag till kvällen innan julafton då barnen somnat, vi äter skinkmacka och tar en kall öl och myser och slår in alla paketen. Jag älskar att göra vackra paket, med kulor, glitter, fint papper och coola snören på. Inget likt det andra och oavsett vad som är i så vill jag göra fina paket - även till alla barn.

8 kommentarer:

CharmKatti sa...

Vi har hunnit en hel del i helgen, känns super, eftersom jag vet att jag inte orkar göra något på vardagarna. Nu säger jag detta bara för att göra dig lite stressad:-) Godiset är klart, pepparkakshuset klart, julkorten klara, pepparkakor bakade (hos mormor).....

Anonym sa...

Det låter som en helt underbar dag i mina öron. Vi har mekat skoter ute i det kalla vädret. Barnen har fått åka bob efter morfars fungerande skoter. En mys söndag alltså! Ha ha ha! Ha en underbar kväll! Kram Anna

Popprinsessan sa...

Oj, oj, det verkar ha varit fullt upp med det mesta i helgen! Och så romantik - härligt!!

Jag kan nästan kopiera din to-do-list för jag har också en hel del att fixa och jag kommer att vara på resande fot from mån till onsdagkväll kl22... Blev lite småstressad över julkorten tidigare, men insåg att jag inte hinner göra något åt det just ikväll.

Btw, kan du inte lägga in några bilder på fina paket som du har slagit in (när du har slagit in dem förstås!)? Lite inspiration är ju aldrig fel :-)

Tant Janet sa...

Katti - stressa mig bara - Gör det!!! :-)

Skrivanne - Tack desamma!

Popp - ja det är underbart med romantik

Miafia sa...

Men så strukturerad som du är så hinner du med allt innan julafton och så sitter ni där och pustar ut!
Älskar fina paket men är inte så jättebra på att slå in. Är däremot bra på att matcha papper och kort och snören och dylikt.

Bra gjort med powerwalken :-)

Tant Janet sa...

Popp - jag lovar att lägga in lite bilder senare.

Tant Janet sa...

Popp - jag lovar att lägga in lite bilder senare.

Tant Janet sa...

Marie - tack för peppingen