tisdag 16 december 2008

50%

Igår träffades jag och maken i Skärholmen, eller SKHLM som är deras nya förkortning för deras nya inomhuscentrum med massor av butiker. Dom har verkligen lyckats nu, från trist förortscentrum till ett superbra inomhuscentrum som inte saknar någonting. Här finns verkligen allt såsom; Panduro, Polarn, H&M, MQ, Lindex, Ecco, Guldynd, Intersport, Stadium, Björn Borg, Bomerang, Åhléns, Lagerhouse, Basehome, Triumph, JC, Wedins, Levi´s, Carlings, In Wear, Brothers, Sisters, Breton, Galerix, Telia, Kapp Ahl m.m. De har även en "sexbutik" som jag ej kommer ihåg namnet på. Vi gick runt i 3½ timme och har nu avklarat ca 50 % av alla julklappar. Kan ju inte skriva vad vi köpt här då några som skall få paket läser detta... men det är otroligt skönt att få det gjort. Nu känns det lite lättare. Kvar är nu lite mer till killarna, mina kusiner Martin & Fredrik, Emil 3 år, Mormor, Morfar, Farmor, Tobbe & Broder Tuck. Sedan några fler men de träffar vi inte förrän efter jul...
Oscar har precis delat ut sina jultidningar som han sålt... han lyckades jättebra i år, han fick 590kr och en elgitarr med förstärkare. Den har inte kommit ännu - ser fram emot alla rep här hemma. Kanske jag ska önska mig öronproppar eller hörselkåpor i julklapp. Vad tror ni?
Längtar efter skinkmacka med stark senap...
I morse gick jag upp extra tidigt och var på Body Pump igen, skönt att vara igång så tidigt på morgonen.
Kram på er!

6 kommentarer:

Miafia sa...

Åh vad bra du är som kommer iväg att träna! Heja dig!
Jag vet inte vad jag håller på med nu...ingen träning alls....men men nya tag!

Har varit där i SKHLM och tycker det är kanonfräscht.
Skönt att några klappar är avklarade...tänk det är många dagar kvar så ni hinner lätt :-)

Tant Janet sa...

Marie - ja det är ju några dagar kvar :-)

CharmKatti sa...

Bra där!
Själv hoppade jag träningen i måndags, kände mig så uschlig, typ huvudvärk, hosta o snuva. Med min vanliga tur så är jag väl sjuk på julen...

Popprinsessan sa...

Vad duktig du är med träning! Och shopping! Jag har också några kvar, men det får bli i helgen.

Kul att det är dags för utdelning av jultidningar, då kanske jag har något som väntar på mig där hemma. Grannen sålde, men jag kommer inte ens ihåg vad jag beställde.. Det blir ju nästan som en julklapp! :-)

Tant Janet sa...

Katti - hoppas att du mår bättre och i år har jag beställt att du ska vara frisk i jul och även över nyår faktiskt.

Popp - hoppas att dina jultidningar ligger och väntar där hemma. Vad beställde du??

Popprinsessan sa...

Ha ha, jag kommer inte ens ihåg vad jag har beställt i år! På lördag ska vi på middag till dem var son sålde till oss, så jag hoppas att de har kommit då. Och att det var något roligt jag beställt... :-)