tisdag 9 december 2008

Streptokocker

var det Lucas tur, Oscar hade ju halsfluss förra veckan... Lucas har klagat på magont i 2-3 veckor till och från. Var till läkaren idag - Streptokocker i magen... som tur är smittar inte det efter första dosen och den har han fått. Andra dosen får han ikväll och i morgon kan han gå på dagis. Det är ju bra - för det är Lucia i morgon och han ska vara pepparkaksgubbe (gingerboy) tror jag dom säger på hans dagis där hälften pratar engelska... men jag kan ha fel. Han vill verkilgen inte missa det då det är sista gången innan han börjar skolan. Tänk att min lilla kille nu är äldst på dagis. Min bebis har blivit stor...

Streptokocker

6 kommentarer:

Ett skönare liv sa...

klart du kan :)

tiden går så himla fort.. man får försöka hinna me å njuta :)

Ha en fin dag!

kram nadja !

CharmKatti sa...

Nä men vilken tur!
Att ungarna turas om att vara sjuka menar jag, för varför ska det vara så bra att dom är synkade:-)

Tant Janet sa...

Nadja, ja man får passa på.

Katti - ja det vore ju dumt om dom synkade, som tur är smittar inte Lucas så han kan gå på dagis i morgon...
Tjoho

Anonym sa...

De växer och frodas! Kram Anna

Popprinsessan sa...

Hoppas att det blev en fin liten gingerboy idag :-) Och att alla mår bättre!
Streptokocker låter för mig något man har i halsen, men man lär sig något nytt så länge man lever :-) Hur visar det sig när man har det i magen? Magsjuka?

Tant Janet sa...

Tack alla för inläggen, Lucas mår bättre men har fortfarane lite ont i magen.