fredag 5 december 2008

Borta FÖR mycket?

Har man varit borta för länge från sin familj när 5åriga sonen frågar sin pappa på morgonen "är mamma hemma igen?" Eller när 8 åriga sonen säger "mamma, jag tycker nästan att det känns som om du ska byta jobb nu".
Det sistnämnda var i vintras när jag reste väldigt mycket under en kort period. Under 1 månad hade jag 16 nätter borta. Först var jag med grupp i Badgastein i 6 dagar. Sedan var jag på studieresa i Peking i 5 dagar. Efter det kom några nätter i Göteborg, Skellefteå och Sundsvall... Till slut visste jag inte vart jag var på natten när jag skulle på toa. Det var då som sonen sa detta. Snacka om dåligt samvete... Jag kände mig som världens sämsta mamma då! USCH & FY! Men sen dröjde det ca 6 månader innan det var dags igen...
Jag åkte till Åre i fredags, var borta till söndag. I måndags var det vintersegling - jag kom hem 00.00 (då sov barnen), i tisdags var det SWOT analys på jobbet, jag kom hem 21.30 (då sov barnen). Så när Lucas frågade om jag var hemma igen hade han ju missat mig lite.
Det är inte ofta det blir såhär, men när det kör ihop sig är det inte kul, även om varje resa/aktivitet i sig är jätteskoj & jag väljer det mesta själv så är det aldrig kul när barnen känner av det så.
Nu dröjer det innan jag ska iväg och resa igen, men i mars åker jag till Milano med samma grupp som jag var till Badgastein med i vintras och det ska bli jättekoj. Denna gång bara 3 nätter som tur är.
Fredagkväll status:
  • Tobbe på julbord med jobbet
  • Oscar hos kompis
  • Lucas har kompis här
  • Jag är trött
  • Fixa tvätten
  • Blogga
  • Laga mat till Lucas och Elliot
  • Hämta Oscar
  • Titta på Idol (hoppas att Kevin går vidare)
  • Packa - vi åker till Gävle i morgon
  • Ta ett glas vin och slappna av sådär vid 21.30...
Vardagsromantik:
Tobbe har verkligen blivit en hejjare på detta, igår torsdag när jag kom ut ur tvättstugan hade han fixat salami, mozarella, basilika & vin & tända ljus. Underbart!
Ha en underbar kväll!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj upptäckte att du har länkat till lilla mig! Blev så stolt och glad att du finner något hos mig som du tycker är intressant så att du vill meddela det till de dina! Ha en underbar kväll och helg! Kram Anna

Tant Janet sa...

Tycker ofta att du har bra inlägg, har tjuvläst ett tag nu och skrivit någon enstaka kommentar, och du har ju skrivit här några ggr.
Ha en bra kväll.

Lallis - liv och leverne sa...

Jag kan förstå att det kommer upp sådana funderingar.
Ibland är det ju dessvärre inte så mycket man kan göra åt att man är mer borta i perioder.
Och vardagsromantik= helt underbart:)
Kram Lallis