måndag 29 december 2008

Bortbjuden

Ikväll är vi bortbjuden igen!
Jätteskönt!
Även om det ibland är skönt att bara somna i soffan.
Igår var vi i Vaxholm hos våra vänner Katti och Ola samt deras söta döttrar och alla katterna. Mycket gott och nice som vanligt. Men det var alldeles för länge sen sist. Ikväll ska vi till grannarna Gunnar och Tanja och deras döttrar. Jätteskönt att slippa laga mat igen.
Har nu ägnat några timmar på Citygross inför nyår...........hua vad mycket folk, men jag fick med det mesta så det känns skönt, inklusive vita assietter så vi kan duka snyggt.
Menyn är nu spikad
  • Champagne Bollinger och Jordgubbar som "starters"
  • Löjromstoast och Chablis till förrätt som Cathrine & Petter fixar
  • Klassikern Oxfilé Provencale och Amarone till varmrätt som vi fixar, parmesangratinerad sparris och coctailtomater, pinjenötter och god sallad med bröd
  • Lemonmousse och chokladtryffel till dessert som Mikaela fixar
  • Ost och vin lite senare på kvällen som Danne & Maria fixar
Ser fram emot en trevlig & rolig kväll med vänner med mycket god mat och gott vin...
Kram på er alla!

8 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Låter lite som vår meny - som jag gissar iaf :-) Här är det makarna som tagit initiativet att fixa middagen så jag vet eg inte vad det blir. Men löjromen till förrätt vet jag, och så vet jag att det blir grillning till huvudrätt eftersom min make är grillgalen, och då gissar jag på oxfilé. Efterrätten har jag ingen aning om... min make har nog aldrig gjort en dessert, så det ska bli spännande att se vad de kommer på! Champagne blir det också och jag har faktiskt skrivit ost och kex till vickningen :-) Ska försöka komma på något roligt tilltugg innan maten också bara... Men crostinis med olika röror funkar ju alltid.

Hoppas att det blir en god middag för er ikväll!

Anonym sa...

Wow, det blir nog en hellyckad middag!

CharmKatti sa...

Låter gott!
Istället för att bli bortbjudna har vi lyckats ha folk hemma ikväll igen. Men det är ju bara trevligt. Det blev en härlig chili con carne med bröd. Enkelt men så gott. Jag kan lugnt berätta att jag vet fortfarande inte vad vi ska äta till huvudrätt. Det andra är klart, drickan är klar, dukningen klar, men varmrätten då??
Ja, jag är verkligen inte i fas!
Måste bara säga att ordverifieringen ville att jag skulle skriva muttring...Jag läste mutt-ring....

Anonym sa...

Oj, vad gott det där låter! Du får gärna fixa en sådan meny till mig också, fast vegetarisk...

Tant Janet sa...

Popp - gott tilltugg är baconinlindade oliver som man har i ugnen tills dom blir knapriga... eller en bit brie på vitt bröd i ungnen med honung på.

Katti - härligt att du är lugn... Det brukar ju vara lättare att ha maten först och sen välja vin, tvärtom kan bli lite svårt men det blir nog bra :-)

Popprinsessan sa...

Gröna eller svarta oliver? Låter supergott! Jag älskar baconlindade dadlar så detta hade ju varit kul att testa. Briegrejen låter också super! Gillar verkligen när man har brie i ugnen så att den bli så där krämig och härlig! Detta måste jag ju testa!! Honungen på efter att de varit i ugnen, eller i ugnen?

Tant Janet sa...

Popp - jag brukar köra gröna oliver med vitlök sen rulla in bacon och sticka i en tandpetare. Supersmarrigt.
Ringla lite honung på innan, man kan också göra med Chevré.
Kram på dig!

Tant Janet sa...

Popp - jag brukar köra gröna oliver med vitlök sen rulla in bacon och sticka i en tandpetare. Supersmarrigt.
Ringla lite honung på innan, man kan också göra med Chevré.
Kram på dig!