lördag 13 december 2008

To do

Lördag morgon, 11 dagar före jul. Känner mig inte stressad över julen - borde jag det? Har massor kvar att göra. Vet inte när vi ska göra det heller, men det löser sig känns det som - hoppas jag i alla fall. Förmodligen kommer jag att vara tokstressad om några dagar när status är desamma.
To do before christmas:
  • Baka pepparkakor
  • Tennisturnering för killarna i em (just nu är dom på tennisträning)
  • Tvätten som aldrig tar slut
  • Köpa julklappar - fortfarande ingen köpt... (23 personer ska vi handla åt - helt hysteriskt)
  • Göra julkort - men dom har inte kommit ännu - så där är det bara att vänta
  • Göra julgodis
  • Fnula ut något kul till julbordet
  • Fnula ut efterrätt till julafton
  • Pynta lite mer
  • Fixa julgran
  • Göra julskinka
  • Slå in alla paket
  • Klä granen
  • Mysa med familjen
  • Sova

Tittade ni på Idol igår? Det gjorde vi, jag har ju hejjat på Kevin hela tiden och han är ju helt otrolig. Sonen ringde och röstade 4 ggr på honom. Men personligen tyckte jag att Alice var bättre igår, vinnarlåten passade henne bättre också. Hoppas verkligen att hon får göra en platta i alla fall.

Tobbe som är inne i någon form av romantisk period fixade middag medan jag låg och vilade igår. Lucas köpte han pizza åt och Oscar var ute och åt med en kompis och hans familj. När jag kommer ut i vardagsrummet har han fixat chiliräkor, tända ljus, sallad, vitlöksbröd m.m. På fredag har vi varit förlovade i 10 år... underbart! Tiden går otroligt fort.

Ha en skön helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har också bloggat om Idol för en stund sen, men det jag ville in och säga är: HEJ! Kul att du kikade in!
Å så blir jag så glad då jag läser om kärlek!
Länge leve kärleken!!
Håll hårt i karln:-)

Tant Janet sa...

Tindra - tack för att du tittade in och skrev en rad.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja det är ju en hel del som ska hinnas med innan jul. Blir alltid en blandning mellan stress o en härlig snart-är-julen-här-känsla =)

Ha en jättebra dag o helg!

Anonym sa...

Tack för kommentaren!
Oj, vad mycket att stå i fram till jul. Kom bara ihåg att stanna upp och göra ingenting ibland!

Tant Janet sa...

Tant Ulrika - tack för inlägget.
Imse - jag lovar att stanna upp.