måndag 22 december 2008

Jag & hela Sverige på samma plats

Hur kommer det sig att hela Sverige är i samma butik samtidigt?
Jag får frispel!
Jag vet att jag inte borde köpa de sista julklapparna idag, 2 dagar innan jul... men jag har inte hunnit tidigare. Idag fick jag panik när hela Sverige samlades samtidigt - att jag inte kan lära mig någonting från år till år? Att jag nästa år ska vara ute i god tid?
Står där, kommer inte fram, folk ivägen, barnvagnar ivägen, rullstolar ivägen, klädstänger ivägen m.m. Sen när man hittat det man letar efter. KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Jag svettas, har händerna fulla, mobilen ringer. Jag håller på att dö - eller det känns så. Vad gör jag då, jo åker hem - utan att köpa detta så nu måste jag ut i morgon igen. Jag vet dumt. Men jag pallade inte. Ska vara där när dom öppnar i morgon i hopp om lite mindre folk....

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Vet precis hur du känner dig. Det där har hänt mig flera gånger. Man står i kön, har famnen full med massor av bra grejor. Sen får man psykbryt, lämnar alltihop i en hög nånstans i butiken och bara går. ganksa skönt att bara gå, men jobbigt för att det var ju saker man egentligen ville/skulle ha.
Hoppas det går bättre imorgon!

Tant Janet sa...

Katti - det hoppas jag med...

Anonym sa...

Åh, den känslan är aldrig rolig! Uh! Förra året var vi i Egypten och köpte julklappar till alla därifrån -då slapp man julstressen kring paketen i alla fall... bara julpapper och snöre -klart! I år är alla julklappar handgjorda... köpte grejerna i mitten av decem´ber och har knåpat hemma i frid och fröjd... eller ja nästan... men utan tusenmiljoner människor som i en sardinask... Lycka till imorgon -syrgasmask, hockeyskydd och pepparsprej kan vara nöjdvändigt i julhandeln... du får stå i kö en stund för det också då, tyvärr.

Tant Janet sa...

Tack, idag gick det betydligt bättre...

Popprinsessan sa...

He he, jag trotsade också förnuftet och shoppade det sista idag. Ingen önskedröm direkt, men nu känner jag mig lugn och harmonisk där jag sitter i vardagsrummet med datorn i knät, granen som lyser lite vid sidan och maken bredvid som ligger och kollar på en film.

Jättefina paket du har gjort! Jag skulle vilja lära mig lite tips och trix för att kunna variera mig mer.

Hoppas att du får en riktigt härlig jul och att det inte blir mer stress nu!