torsdag 18 december 2008

JULKORT & 19 dagar

Oj vad det dimper ner julkort i brevlådan!
Själv har jag inte börjat göra dom ens, men dom kom igår - själva fotona alltså... sen ska det klippas, klistras och skriva adresser och fixas frimärken -  men med lite tur hinner dom fram innan jul.
Vi har fått julkort från alla möjliga känns det som: grannar, släkt, nya vänner, gamla vänner & en massa som man inte trodde alls. Jätteskoj... det är bara det att jag har bara 25 kort i år.......... att fördela till alla goa och glada bekanta.
Det ringde precis på dörren och EM kom förbi med en julklapp; CD skiva med massa favvolåtar. Underbart, jag som inte kan ladda ner... så nu sitter jag och diggar. TACK vännen! Det måste blir lite party snart igen :-).
Var uppe med tuppen och tränade i morse, körde 20 minuter cykel och 30 minuter styrketräning. Orkade mer än jag trodde så även om jag inte konditionstränat på länge är kondisen inte på totalnoll i alla fall. Det vore ju optimalt om man kunde arbeta som nedan...
19 dagar är jag snart ledig. Jobbar sista dagen i morgon..................underbart. Även om jag trivs på jobbet känner jag ett stort behov av att få vara ledig nu, det har varit en hektisk höst med massor av jobb mellan varven. Vi åker till Gävle i jul - vad gör ni?

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Igårkväll blev jag klar med mina julkort. Ett antal åkte på lådan, men några ligger kvar på köksbordet för att torka (ja, nu är de ju torra och ska bara stoppas i kuverten). Allt är förberett så att det bara är att posta dem också. Känner att jag är lite sent ute. I vanliga fall gillar jag att de kommer precis innan jul, men nu när jag redan fått ett antal själv så vill jag att mina också skulle vara ute.. 35 st blev det i år och jag hoppas att vi inte får av någon som jag missat...

Julen blir här hemmavid i Skåneland. Så det lär inte bli någon vit jul här inte :-)

Lycka till med julkortstillverkningen!

Tant Janet sa...

Tack