lördag 27 december 2008

Pust

Äntligen tid att pusta ut........
Julen är underbar - men den går fort.
Först stressar man flera veckor innan för att få ihop allt - sen är den över på några timmar.
Vi var i Gävle hos mina föräldrar tillsammans med min mormor & morfar, moster med familj och min bror och farmor. 14 personer totalt. God mat, gott vin, god öl & massor massor massor av paket. Vi öppnade paket i flera timmar. I vår familj har vi som tradition att en person i taget öppnar ett paket och alla tittar på vad alla får. Dels för att det inte bara ska slitas och rivas upp av barnen, för att man ska se vad alla får och för att barnen ska lära sig att glädjas åt andras lycka.
Jag fick massor av paket;
  • Gångstavar med stegräknare
  • Abba Singstar
  • Stickad tröja
  • Pengar
  • Bok
  • Handskar
  • Chokladask
  • Ljusstakar
  • Bestick till vår serie från George Jensen (Vivianna)
  • Tallrikar Convito
  • Trisslott
  • Ett mat och dryckes spel
  • M.m.

Juldagen blev det kalkon enligt familjen Sävströms traditioner. Mums filibaba, kvällen fortsatte med drinkar och singstar. Oscar är en fena på att sjunga och dansa och det är svårt att klå honom i de flesta låtar.

På annandagen åkte vi hem igen och firade jul med Tobbes syster och mor. Hans bror hade inte vett att svara om han skulle komma eller inte. Jättetrist för kusinerna - men vad gör man.

Nu skall jag ut och shoppa lite på rean.

Tjing

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig jul! Och finfina klappar.
Kram

CharmKatti sa...

Där fick han sig en känga om han läser detta:-) Vilket han förtjänar, klart man hör av sig om man kan eller inte. Vissa gör det en kvart innan festen andra lite tidigare...

Popprinsessan sa...

Härligt med så många klappar! Och du hade väl önskat dig en hel del av det? Själv har vi dragit ner på det mesta med klappar, så jag fick inte så mycket, men å andra sidan behövde jag inte köpa så många heller :-)