tisdag 13 januari 2009

Värk med ljus och skrik

Har en begynnande träningsvärk av värsta sorten, har inte tränat Body Pump på en månad när jag i morse stack i väg 0620 för att träna kl 0700. Visst är jag duktig? Älskar denna typ av värk... men i morgon kommer jag gå som Tina Turner och se ut som om jag skitit på mig.
Ljus, jag älskar ljus, blockljus, värmeljus, kronljus alla olika slags ljus. Jag tänder ungefär 20-30 ljus varje kväll nu och har vi gäster är det säkert upp emot 40 tända ljus här. Både utanför ytterdörren, i hallen, i trappen, på toa, i fönstrena, på borden, utanför toan, på öppna spisen m.m. Älskar när det är mörkt ute och ljusen skimrar och fladdrar. Men det går ju åt en del, köper en 100-pack i veckan :-)
Skrik - jag blir galen på barn som skriker!!! Lucas gallskriker när inte gubben på TV spelet gör som han vill, han blir gallskriker när ketchupen hamnar fel på talriken, han gallskriker när inte det han vill kommer med posten (ett spel han beställt)... såhär har det varit till och från sen Thailand. Nu längtar jag tills 6 års trotset går över - någon som har tips? Från början kände man inte igen honom, men nu är detta rätt vanligt förekommande. Sen mellan varven är han världens underbaraste charmigaste lilla kille.... hua

7 kommentarer:

Vitt och Blått sa...

Visst är det härligt med ljus?! Jag älskar också ljus och tänder gärna många ljus om kvällarna! (Men som sagt... det blir ett hundrapack i veckan) ;) Vilken fin blogg du har - första gången jag är in hos dig! :) Jag kommer tillbaka, ha en bra vecka!
Ewa

Anonym sa...

Tackar! Vad glad jag blir! =) Oja, chokladbollarna blev toppen! Gästerna tyckte även de om dom! Kram

Nippertippan sa...

svar: Menar du med ram den där blåa delen runt det hela i bloggen? I så fall så finns det en liten turkos ruta högst uppe på min blogg. Klickar du i den så kommer du till en sida där du kan välja mellan massor av olika gratis bakgrunder till blogg. Hittar du en du gillar så finns det råd hur du ska kopiera html-koden till det och klistra in till din blogg. Prova att titta där. Blir det problem så säg till så ska vi hjälpas åt!
Kramizar:)

CharmKatti sa...

Kan det vara så att Lucas har märkt hur han ska få dig att reagera? För visst reagerar du på gallskrik, vem skulle inte göra det.och barn vill ju ha uppmärksamhet, på alla sätt.
Försök att bryta genom att inte bry dig om att han skriker kanske?

Susjos sa...

Va duktig du är som går upp så tidigt och tränar! Skulle jag aldrig klara (nattmänniska som jag är..) Och visst är det härligt med ljus,men så många som du tänder jösses,du är väl noga och släcker alla ordentligt sen?
Jadu,va jobbigt med skriken...det går säkert över. Konstigt nog så glömmer man endel hur killarna var när de var små..i alla fall det negativa *ler*
Kram

Anonym sa...

Det låter som en äkta sexåring, tell me about it! Har en äkte sexårig prinsessa hemma... Behöver väl inte säga något mer. VAd göra? Försöka komma ihåg att så ofta som möjligt (eftersom det finns perioder som inte är så roliga...) berätta hur mycket man tycker om dem. Berätta ofta när de gör RÄTT! I stället för att sitta och säga när de gör fel... Men det vet du redan. Jag vet det oxå, men ibland blir man så frustrerad...
Kram Anna

Tant Janet sa...

Vitt och Blått! Tack för att du tittade in

Inte utan min dotter - vilken bra titel du har på din blogg!

Nippertippan - ja det var dessa jag menade, tack tack!

Katti - vi har testat allt när han skriker, att reagera, att inte reagera, att prata lugn, att stänga av spelet, att ta bort del av veckopengen, att få spelförbud, att hitta på något annat, att krama honom. You name it!

Susjos - ja man glömmer lätt, vi hade en obstinat 3 åring som började sin trots vid 2. Han hade däremot ingen 6-års trots. Han som nu trotsar hade ingen 3 års trots i stället... hm, undrar vad nästa blir.

Skrivanne - ja du vad ska man göra.........? Kram på er alla