onsdag 14 januari 2009

Segt & kul jobb

Idag är man liksom lite seg... lite trött, vill lägga mig och sova. Som tur är har stegräknaren uppnått målet för dagen så jag behöver inte ut och gå extra. Första halvan av arbetsveckan avklarad! Skönt att det är lite lite lite ljusare ute när man åker hem i alla fall.


Hade en dragning idag hos en kund som vi jobbat ganska hårt med sen förra veckan. En konferens med 250 deltagare med konferens, middag, fest och övernattning och konferens dag 2. Vi hade fått lite fel förutsättningar så nu är det bara att börja om. Men det är jätteskoj. Jag är verkligen peppad, det var ju några år sen jag gjorde en fest som inte var privat då jag varit i en annan branch ett tag, så lite ringrostig är jag allt på lokalerna i Stockholm. Men verkligen kul att leta lokaler, underhållning, DJ m.m. Jag älskar verkligen det! Min kollega har hand om boende och konferensen och jag kvällen med allt vad det innebär. Skönt att vara 2 när de är så många. Håller tummarna för att få in den nu! Sen fick jag även in 3 roliga förfrågningar på Scottland, Dublin och Milano. Kul när samtalen man ringde före jul ger resultat.


Scottland - jag vill verkligen åka dit. Bo på slott, mysa runt, rida på ängarna och prova Whiskey... jag som inte ens gillar Whiskey, men där kanske det är godare :-) framförallt är ju miljön lite annan än hemma även om vädret kan vara desamma.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som ett mycket intressant jobb du sysselsätter dig med på dagarna...
Lycka till och släpp aldrig drömmen om Scotland! Kram Anna

Tant Janet sa...

Tack tack! Ja jag har ett roligt jobb! Ibland kan man känna att man borde göra något "vettigt" såsom att jobba mot barnprostitution, svält, barn som far illa, mot kvinnomisshandel m.m. OM jag vinner pengar någon gång skall jag hjäpa andra! Eller när man blir pensionär. Så man gör något värdefullt!

Katinka sa...

Låter kul med den där konferensen. Själv har jag varit på kurs hela dagen. Inte dumt alls!

sorenolsson sa...

Jag tog med min kompis till Scottland när han fyllde 40.
Innan var jag inte så där överförtjust i Whisky.
Men när vi var där besökte vi destilleri och fick testa RIKTIG whisky..
Sen dess är jag fantast.

Så kan det gå.

Ha det fint och tack för kommentaren i min lilla blogg.

Susjos sa...

Va kul du verkar ha på jobbet! Tänk så olika jobb vi har *ler*! Älskar ju att resa,så jag blir så avundsjuk! Skottland är underbart vackert,om än lite regnigt...bilade runt där en långhelg i maj månad,två år sen nu,och såg just såna häftiga slott som du har med på bilden. Men vi bodde på B&B,och jag provade Haggis,hur gott som helst! Och som sagt,whiskyn är tametusan godare där!
Kram!

Nippertippan sa...

Vad roligt ditt jobb låter!!! Exotiskt med alla resor samtidigt som det verkar vara rätt så tuff jobb. Mycket måste göras innan det är klart. Många saker att ta hänsyn till. Var och vad har du pluggat för detta?
Tackar för dina kommentarer hos mig också:)
Ha en skön kväll idag!!!!!!
Kramizar:)

CharmKatti sa...

Jag följer med!

Grodmamman sa...

Kul jobb du verkar ha!
Har ju också en 6-åring här och när det var som värst så läste jag "Trotsboken" för att bekräfta för mig själv att hon var helt normal!:)
Du har något hos mig.
Kram

Popprinsessan sa...

Jag känner mer och mer att jag vill ha ditt jobb! Jag vill också vara festfixare! (Jo, jag vet att du inte bara sysslar med partaj ;-) ).

När det gäller Skottland så vill maken också gärna åka dit för att prova whisky och han tycker att jag kan följa med för att vara chaffis. Men ska jag med så vill jag också prova whisky - trots att jag inte gillar det :-)

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Tack så mycket och detsamma!

Vilket roligt och spännande jobb du verkar ha!

Kram Sara

CharmKatti sa...

Du förresten, jag känner en tjej som är rätt bra påa tt fixa fester och allt därikring. Och som är jäkligt noga med detaljer. Hon är väldigt lik mig på nåt sätt, och heter konstigt nog samma sak som mig dessutom. Kankse ni behöver en hjälpande hand:-)

CharmKatti sa...

Nu är jag här igen:-)
Och vinnaren är....Jeanette!
Du har ett pris hos mig!

Tant Janet sa...

OJ vad många som skrivit, tack för alla kommentarer och tack för utmärkelsen Katti. Jag lovar att anställa dig när jag har möjlighet. Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jag har också en dröm om Skottland:) Det skulle vara underbart att komma dit.
Och ditt jobb låter intressant tycker jag. Kram Lallis