lördag 17 januari 2009

Sagt ur barnamun

Igårkväll när jag och Tobbe satt i soffan och pratade om mötet i skolan ville vi helst inte ha några barn i närheten. Vi ber Lucas gå upp och leka. Han vill inte så Tobbe säger;
-Lucas gå upp nu en stund, jag måste prata med mamma så kommer jag sen.
-Du måste inte, du bara vill det! Svarar Lucas
Sedan börjar han åla sig från vardagsrummet sakta ut mot köket. Då säger jag:
-Har du blivit en snigel Lucas?
-Nej, för då hade jag bara varit där borta! Säger Lucas och pekar på golvet 1 meter bakom sig.
Barn är så härliga med sina kommentarer ibland.
Ha en skön lördag!

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja visst är barn härliga med sina kommentarer.. Funderar ofta var dom får allt i från =D

Ha en riktigt skön helg du med!

Kram

Nippertippan sa...

Härligt! Barn är smarta! Det skulle vara kul att skriva upp alla roliga saker barnen säger, men det hinner man inte. Ofta är det just då när man har fult upp med någonting annat!
Jag sa en gång bestämt till mina barn "Nu sköter ni er!" och då svarade min dotter också bestämt:"Ja, vi SKA sköta ER"!!!
Ha en skön lördag!!!
Kramizar:)