måndag 5 januari 2009

Brillor

Idag var jag hos optikern, har ju känt länge att det inte stämmer varken utan glasögon, med linser eller med glasögon.
Jag har inte direkt ett jättstort synfel, men det är ändå jobbigt att gå utan.
Så idag fick jag veta att jag har INGET synfel på vänster öga, det förklarar ju att hur jag än gör blir det fel, höger hade ändrats en aning.
Så den 20 januari kan jag bli människa igen. För nu växlar jag mellan glasögon, linser och inget alls beroende hur det känns för stunden.
Hittade i alla fall till slut ett par snygga bågar från Tiger med 40% rabatt. Bild kommer när jag får dom.
Från det ena till det andra så hittade vi spelet igår. Eller Tobbe hittade det i förrådet, han hade snabbstädat trappan innan vi fick gäster på nyår och bara lagt ifrån sig det där. Så nu är alla glada hos Hamner.

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Men vad har tidigare synundersökningar sagt då, att du har synfel på vänster eller?
Kan det gå tillbaka?
//Från en som är den enda i hela sin släkt som inte har glasögon.

CharmKatti sa...

Och så jag ju vänsterhänt oxå...ensam om det med vad jag vet...

Tant Janet sa...

Ja synen kan ändras och gå tillbaka. Jag har ju haft olika synfel ända sen jag var 6 år. Varje gång jag byter brillor så är det något nytt... Den här gången till det bättre.