tisdag 6 januari 2009

2 dagar kvar

17 dagar har gått
Av 19
= 2 dagar kvar
Av lång ledighet

Har inte alls gjort allt jag tänkt mig, men vi har ofta gjort "ingenting" och det är vi inte så bra på i vanliga fall. Så vi har verkligen kommit in i komastatus. SKÖNT! Träffat mycket vänner har vi gjort. Shoppat lite på rea m.m.

Igår var vi runt på alla sportaffärer och letade skidutrustning åt Oscar, hittade till slut ett par pjäxor på Länna Sport. Ett par blåa Lange som kostade 995:- att han har fått stl. 34 gör att det är betydligt dyrare än vad vi tänkt...



Nu är sonen och maken och köper skidorna, ett par Elan twin tip så han kan åka baklänges också - det ska ju börjas i tid. Redan förra året ville han åka uppe på skenor och åka i hopp till hans mors stora förtret... hjärtat i halsgropen i en vecka. I år åker vi till Hamra på sportlovet med en annan familj och han lär ju inte vara mindre lekbenägen i år. Tur att det finns ryggplatta och hjälm. I och med att han väljer dessa lite dyrare skidor är han med och betalar 500 kr själv, så det känns bra både för oss och för honom. Annars kan jag tycka att det är lite onödigt med så dyra lagg redan nu... men med 2 skidgalna föräldrar är det svårt att säga nej i just detta läge. Vi skall även införskaffa ryggplatta till Lucas och mig och maken skall ha hjälm i år för första gången. Själv har jag haft hjälm i 3 år nu i och med att jag jobbar lite extra som skidlärare och då BÖR vi ha hjälm inför vår elever. Nu tycker jag att det är så skönt att åka med hjälm att jag alltid har det. Man ramlar ju inte så ofta själv men för 2 år sedan vurpade min elev och så kom en snowboard åkare i 40 års åldern och åkte rakt in i ryggen på min elev. Det var då jag bestämde mig för att hela familjen skall vara kittade. Säkerheten går alltid först.
Alltid hjälm och ryggplatta!
En sak till, vi skall sälja vårt schabrak som jag skrivit om tidigare, vårt multigym. Så Tobbe är även och inhandlar en crosstrainer :-) Äntligen skall wifen bli snygg!!
Tjing

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ajajaj...nu blev jag påmind om den där saken som står bakom en dörr och bara väntar på att jag ska ställa mig på den:-)

Nippertippan sa...

Åh, vad jag längtar till backe... Jag köpte en hjälm åt mig förra vintern. Barnen hade ju sina förstås, men jag behövde ju ingen, har ju åkt så länge...trodde jag. Sedan fick jag ankarliften i huvudet en gång...det gör ont! Så...
Det är härligt, HÄRLIGT med snö!!!
Ha det gott!!!
Kramiz:)

Anonym sa...

Visst älskar vi snön... ;)
Säkerhet framför allt!
Ha det så bra! Kram anna

Grodmamman sa...

Kul att du hittade till mig, då hittade jag ju dig!:)
Härlig blogg, gillar bloggar som även skriver om vardagen och inte bara om inredning o dyl. Blir så avundsjuk på er resa till fjällen, älskar också att åka skidor, men inte sambon.
De där tankarna om en trea har jag också haft och de var nästan exakt likadana som dina!:) Här har vi två barn på 10 och 6 år.
Cancer hatar jag också, då den tog min pappas liv för drygt 4 år sedan.
Barn som mobbar kan jag heller inte tolerera. Hoppas att din son inte har några större men av händelsen. Förstår din ilska och sorg.
Kram

Tant Janet sa...

Tindra - vad är det för sak du har bakom dörren?
Nippertippan - bra att du köpte hjälm, det är ju oftast inte man själv som ramlar... precis som i trafiken. Det finns "puckon" överallt.
Skrivanne - tack som vanligt.
Grodmamman - tack för att du läst så mycket hos mig. Skall lägga till dig som favorit.
Kram alla

Susjos sa...

Visst är det underbart att åka skidor! Våra killar fick gå i skidskola i Sälen när de var små,men konstigt nog är ingen av dem superförtjusta i skidåkning idag? Jag älskar att åka skidor! Och ser fram emot min årliga tur med tjejerna på jobbet i vår!
Och jag ska nog tänka över det där med hjälm,det ska man ha!
Kram kram

Anonym sa...

Ja, säkerheten måste gå först. Tänk vad man skulle ångra sig, om olyckan är framme och man snålat med utrustningen.

Kram

Popprinsessan sa...

Jag hoppas att L blir förtjust i skidåkning, eftersom hennes pappa är det. Tyvärr tycker jag att det är lite läskigt...

Crosstrainer ja... min är jättebra att hänga klädgalgar på... ;-) Fast idag stog jag på min step en stund iaf :-) Alltid något!