lördag 17 januari 2009

Myspys


Jag är så glad att min man efter 43 år lärt sig att dricka kaffe.

Nästan varje helg myser vi upp i soffan och dricker en latte tillsammans.

Idag var vi ute och gick en timme (powerwalk), sen när vi kom hem gjorde Tobbe varsin latte, vi tände brasan och ljus och bara satt och mös. Vi pratade. Bara vi. Killarna spelade elgitarr och övade på sitt framträdande :-) Vi hann prata massor på vår powerwalk och i soffan, om allt från att flytta till Åre, hund, segelbåt, skolan, barnen, oss, huset. Känns jätteskönt!


Nu ser jag fram emot en god middag med gott vin, på prommenaden gick vi förbi en affär där de sålde entrecot för 99 kr kilot. Svensk dessutom...


Ha en skön lördag!

8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter som en riktigt mysig kväll som ligger framför er:) Härligt!
kram Lallis

CharmKatti sa...

Ja men då så, då har jag några år på mig innan jag behöver lära mig dricka kaffe:-)
36 nu, så då är det ett litet tag kvar till 43 iaf.

Susjos sa...

Mysigt! ÅH,vad jag längtar efter att få börja röra på mej igen...bara foten blir bättre...
Ha en fortsatt trevlig kväll..
KRAM!

Preffen sa...

Hej, ville bara kika in o tala om att jag gillar din blogg skarpt. Jordnära o inga konstigheter. Problem som dyker upp o ingenting förfinat, just Love.
Tack ska du ha! :-)

Anonym sa...

Du menar att man kan lära sig tycka om kaffe i vuxna år. Har druckit kaffe två gånger i mitt snart 42-åriga liv, första och sista gången!!! ;o)

Anonym sa...

Låter som en härlig kväll!
Det är så man vårdar kärleken!!

Tant Janet sa...

Tack alla för era kommentarer!!! Tjing!

Popprinsessan sa...

Jag undrar också hur din maken gjorde för att lära sig dricka kaffe? Jag tycker att det är ok när jag får in det i munnen, men sedan smakar det bara beskt... Inte för att jag känner någon stor anledning till att börja dricka kaffe egentligen - te börjar ju bli ganska populärt nu så oftast finns det något annat än Earl Grey att välja på när man är ute och fikar...