lördag 3 januari 2009

Föräldrartårar

Snacka om att man ibland är en blödig förälder. Sen jag fick barn gråter jag för allt möjligt såsom skolavslutningar, när barnen sjunger på dagis, när sonen gör mål på fotboll, när Oscar vann tennistureringen m.m. Jag gråter även på film, till såpor, till nyheterna m.m.
Idag var jag på Madagaskar 2 med Lucas, en kompis och hennes son. En helt underbar film, funderar dock på att många tecknade/animerade barnfilmer handlar ofta om föräldrar som tappar bort sina barn eller barn som förlorar sina föräldrar. Oftast såklart med lyckliga slut... undrar om filmerna görs så för att vi vuxna skall gilla dom lite mer och liksom också fastna i filmen. Exempel på såna filmer är ju just Madagaskar, Nemo, Lejonkungen, Lilla Kycklingen, Bee Movie, Björnbröder...mfl. Sen är ju filerna helt underbara med rörelser, mimik och musik.
Efter filmen följde Lucas med David hem, jag gick hem och snabbstädade lite sen gick jag över och blev bjuden på ett glas rött och en öl. Jättetrevligt att kunna träffas lite kort över ett glas vin bara. Tobbe och Oscar är på fotbollscup och kommer strax hem. Då blir det ost, kex och vin med några andra grannar.
I morgon skall vi köpa skidor till Oscar så vi kan ut i backen på tisdag. Flottsbro öppnade idag TJOHO!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gråten kommer när man inte anar det för mig. Men den kommer som på beställning om jag ser Extreme Home makeover.
Önskar dig en härlig kväll! Kram Anna