söndag 18 januari 2009

Söndagkväll

Så har hela helgen gått!

Vi har inte haft något inplanerat.
Inga gäster.
Inte bortbjudna.
Helt underbart.
Bara vi.
Jag, Tobbe och barnen.
Så mysigt.

Fredagkväll - god mat och fredagsmys framför TV. Det blev tacofredag i stället för Tacosöndag.

Lördag - långprommenad med maken, latte i soffan. Kött och gott vin till middag. MYS när barnen somnat.

Söndag - Tobbe & Oscar på innebandycup, jag tittade på skidor på TV, sen långprommis med maken och sen kyckling med green curry. Mums filibaba.

Nu har Oscar spelat eltgitarr en halvtimme och kan snart ackorden till refrängen i Smoke on the water :-)
En ganska lugn och skön helg, det är inte ofta förekommande att vi inte har gäster, vet inte när det var sist faktiskt... nästa helg ska vi hem till Pia och Ola på middag, det ska bli nice. Fredagen efter det ska jag och Tove bo på Skepparholmen och mysa och prata utan makar och barn. En hel tjejkväll på hotell med hotellfrulle dan efter. Underbart!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter helt underbart i mina öron! Fortsätt ha en härlig söndagkväll! kram anna

CharmKatti sa...

Låter som en bra helg. Skönt med friska barn...för hos oss har vi knappt sovit i helgen. FannyPanny har nog åkt på flunsan:-(

Och snart, när jag börjar bli lite "rik" igen, vill jag oxå följa med på hotell!

Tant Janet sa...

Katti - du får följa med nästa gång!!! I promise!

Popprinsessan sa...

Härligt att ha trevliga saker att se fram emot! Själv ska jag på spa en helg i mars och lääängtar redan. Två nätter på hotell och massage och vin och tjejkompisar! Härligt!

Tant Janet sa...

Popp - då har du ju något underbart att se fram emot!