söndag 11 januari 2009

Sommardrömmar

Nu har sommardrömmarna kommit ikapp oss. Vi lånade min mamma och pappas båt en vecka i somras. En Beckar 27. Ganska liten båt och jag fick "hjärnblödning" ungefär 10 ggr de första 2 dagarna och vi var på väg att vända. Sen infann sig lugnet och det underbara att bara vara familjen på liten yta. Vad vi fick mycket tid tillsammans, inga måsten, bara vi, havet och öarna. God mat, bad, sol, köra jolle, segla, umgås med familj och vänner. SEMESTER.
Omega 36
Sedan dess har vi pratat om båt i omgångar och letat och tittat. Vi har väl nu hittat båttypen som vi vill ha, en Omega 36. En fin och bra båt som har 3 kojer och 8 sovplatser. Vi är ju rätt så sociala och vill verkligen kunna ta med oss vänner ut. Den är rätt så dyr så det bygger på att vi hyr ut den några veckor för att finanisiera det hela. Vi har nu tittat på 2 st sådana båtar, den ena var inget att ha, den vi såg i går var jättefin, men vi ska titta på en till innan vi tar beslut. Men med lite tur är vi snart båtägare.
Annars har väl helgen flutit på, båtkoll igår, tv i fredags, gäster igår fram till 02 = trött idag.
Powerwalk och tacos idag.
Ny arbetsvecka med ett kul projekt framför mig.
Tjing

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj den ska jag inte visa maken! Han skulle verkligen vilja ha en båt...
Ha det gott! Kram Anna

Grodmamman sa...

Kul att du tyckte att vi hade det fint! Man är ju ganska självkritisk, men gardinerna blev jag nöjd med!:)
Hur har det gått för din son? Tänkte på dig häromdagen när min son blev osams med några kompisar. Han fick sedan flera sms på sin mobil med orden "du är knäpp". Det gick inte att hitta vem som hade mobilnumret heller när vi kollade.
Kram

Popprinsessan sa...

Jag undrar också hur det gått, var T i skolan?

Min make är mer intresserad av motorbåtar! Vi sålde vår i somras faktiskt och nu är maken riktigt sugen på en ny, större! Han skulle hemskt gärna vilja att vi hyr en båt i sommar några veckor. Vi får väl se vad som händer! Jag gillar också det marina livet, men är ganska bekväm så det får inte vara så bökigt.. Fast det är helt underbart att lägga till i en naturhamn och bara njuta av vår svenska, underbara natur! Vi har dock alltid tillbringat somrarna på västkusten, och är båda lite sugna på Stockholms skärgård.

Hoppas att du haft en bra helg!

Nippertippan sa...

Vad härligt det ser ut!!! Älskar havet!!!
Du har fått en award av mig eftersom du har en jättehärlig mammablogg som jag tycker om att läsa:)
Den finns att hämta hos mig.
Kramizar:)

CharmKatti sa...

Ja, jag räknar med inbjudan när det är dags:-)

Och, det var ju söndag igår, klart det var tacos!

Susjos sa...

Härliga bilder från sommaren...visst längtar man nu!

Tant Janet sa...

Tack för alla inlägg, Tack Nippertippan för Awarden - det värmer såklart.