tisdag 27 januari 2009

När har man klarat sig?

Nu undrar jag lite.
Än så länge har bara Lucas spytt.
Sista spyan för 26 timmar sen.
När kan man känna att "yes, jag klarar mig!"?
När känner man sig säker liksom?
För nu sitter jag hemma och jobbar och mår lite halvilla, det gjorde jag hela dagen igår också. Var på ett arrangemang i Globen igår och inbillade mig att jag skulle spy hela tiden. Det hade ju varit nice mitt i en visning. Liksom "ursäkta, men jag måste spy". Mitt i en stor konferens för 1800 personer. Det är ju inte så lätt att spy diskret heller. Inte för mig i alla fall. Men peppar peppar... Jag håller tummarna!

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

12-48 timmars inkubationstid är det som gäller på vinterkräkan.
en som varit smittad kan dessutom smitta under längre tid än så. Här kan du läsa mer:
www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1857

Anonym sa...

Vågar knappt läsa om eländet!!

Susjos sa...

Håller oxå tummarna på att du klarar dej!
Kram

Miafia sa...

Inget kul med kräkis, hoppas du klarar dig!
Hållar tummarna hårt.

Man ska hålla sig hemma 48 timmar efter sista kräktillfället så man inte smittar andra.