tisdag 20 januari 2009

Imponerad

Jag är så imponerad av denna kille.
Han har varit med om något fruktansvärt.

Något helt förjävligt rent ut sagt.

Sommaren 2006 blev han påkörd av tåget, han förlorade 1 arm och 2 ben.

1 år senare simmar han igen.

I somras tävlade han i paralympics i Peking för landslaget, han kom 4.

När jag såg honom igår på Idrottsgalan, han rullade in med ett leende, det var stående ovasioner, ingen ville sluta klappa händerna. Alla stod upp. Han tackade massor med gånger.
Mina tårar rann!

Vilken kämpe!

Vilken glöd!

Vilken blick!

Vilken inställning!

Vilken kille!

Jag är så otroligt imponerad av honom, både av hans insatser och av hans inställning till livet. Tänk om man hade lite mer av honom i sig...

Jag säger bara Christoffer Lindhe!

Du är bäst!

Du är värd alla priser man kan få!

12 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Här var det också lite tårvarning! Men jag blir lätt rörd när folk blir glada och vinner priser. Såg du den äldre farbrorn som Carolina Klyft delade ut pris till? Han svalde och svalde och blinkade bort små tårar i ögonvråna...

Tillbaka till ditt inlägg, det är ju helt otroligt att man kan hitta en sådan livskraft att man kommer tillbaka så fort på ett år! Shit!

Susjos sa...

Jag jobbade ju i natt,och såg inte galan,men hade absolut gråtit,det vet jag!
Kram!

Grodmamman sa...

Håller med dig fullständigt! Blev också rörd av denne kämpe.
Kram

Tant Janet sa...

Popp-nej jag missade när Klyft delade ut pris tyvärr, sappade mellan idrottsgalan och CSI...

CharmKatti sa...

Idrottsgalan var bra. Bra programledare, bra tacktal, carolina Klyfts tal var suveränt.
robert gustavsson som Per gessle var helt underbar.
ja, det var bra.

Anonym sa...

Håller verkligen med dig! Det är en kille som varje grabb skulle till att beundra... Varje flicka att suckta efter. För med den glöden, som han verkar ha till simmningen, kan han ju göra underverk. För visst är det underverk att han kan simma med en arm? själv har jag fullt upp med båda armarna och benen... Kram Anna

imse sa...

Ja, jag som knappt kan simma med två ben och två armar.

En helt otrolig kille. Stor förebild.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja jag kan inte annat än hålla med! Helt otroligt..o vilken kämpe!!

Kram

Anonym sa...

Håller fullständigt med.. tårarna sprutade och näsan rann.. vilken grabb! Vilken positiv inställning! Oj, vi har nog massor att lära av honom..

Preffen sa...

Där satt den! Grinar aldrig så mycket som över såna här grejer. En annan sitter o klagar över mensvärk o tror att världen ska under medan dessa människor verkligen kan konsten att hitta glädjen i minsta lilla.
Jag är mäkta imponerad av dess personligheter.

Tack också för dina fina kommentarer.

kram

Miafia sa...

Såg aldrig galan, men är mäkta imponerad över hans och många människors inställning till livet!
Man blir berörd och tårögd!
Kram

CharmKatti sa...

Du, du undrade över etikettmolnet som det heter på svenska,label cloud på engelska, det finns här:
http://www.bloggerplugins.org/2008/06/label-cloud-widget-for-blogger-blogspot.html

Lite småfix och trix dock. Ring när du vill fixa så hjälper jag dig.
Puss