måndag 26 januari 2009

Pjuksjukan

Nu så var det vår tur.
Inatt vaknade vi 0157 av att Lucas kräktes ner i lillhallen utanför toan. Han hade varit jätteduktig och sprungit ner för att kräkas på toan men hann inte fram. (Våra barn sover uppe och vi ner) Stackar´n. Man tycker ju så synd om dom när dom kräks. Efter detta fick han sova på en madrass hos oss. Han kräktes duktigt i hinken 1 gång i timmen till 0700. Det är ju lite lättare nu när dom kan "sikta" själv i hinken. Personligen hatar jag att kräkas, det är bland det värsta jag vet och tyvärr får jag alltid "värsta" sortens magsjuka. Det brukar spruta ur 2 ändar samtidigt. En gång kräktes jag ner golvet medans jag "sprutlackerade" sängen bakvägen. Så min status brukar vara sittandes på toa med en hink framför mig. Men nu är det 3 år sen sist - så jag håller tummarna för att jag slipper även denna gång.
Nu mår i alla fall Lucas bra men får vara hemma i morgon också så vi inte smittar ner någon annan.
Ja det är väl status här i Tullinge för tillfället!
Tjing

7 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Å fy fan! Stackare! Ja, både sonen och du då för några år sedan.. Vilken mardröm!

Avskyr också magsjuka och jag är så orolig när L har varit magsjuk eftersom jag är rädd att hon ska kräkas liggandes och kvävas eller något. Det har hänt flera gånger att hon kräkts i sängen och har haft kräk precis överallt... Håller tummarna för att du slipper bli sjuk och att det är slutkräkt hos er nu.

Tant Janet sa...

Tack tack. Ja när dom är små är det lätt att man blir orolig för det, det var jag också när barnen var mindre... Kram på dig.

imse sa...

Åh, fy tusan så besvärligt. Hatar magsjuka.

Vilken fin båt, förresten!

CharmKatti sa...

Jag är glad jag bara har halsfluss. Kräkan är jag gärna utan. ta hand om er och använd mycket handsprit!

Nippertippan sa...

Ush, vad jobbigt:( Handsprit och vitpepparkorn och lycka till!!!
Kramizar

Grodmamman sa...

Fy sjutton! Det är nog det värsta man kan ha. Hade din variant när jag var gravid med sonen och som följd av detta kom han 7 veckor för tidigt.
Som tur är har jag en sambo som inte har ont av att torka kräk, så jag tar hand om barnet och han sanerar!:)
Hoppas att ni andra klarar er!
Kram

Tant Janet sa...

Grodmamman - vi gör samma här hemma. Tobbe torkar kräk och jag tar barnen, när Oscar var liten och jag gravid med Lucas hände just att Tobbe torkade kräk och O spydde ner för hela min stora mage :-(