onsdag 7 januari 2009

Middagstips

Hej - vi åt en supersmarrig middag idag som jag vill dela med mig av.

Kyckling canneloni med spenat och karl johansvamp

Ingridienser fyllning
1 grillad kyckling
1 dl hackad färsk minispenat
½ hackad purjo eller 1 rödlök
Salt
Peppar
1 burk Creme Fr med smak av Karl Johan svamp

Ingridienser Bechamellsås
Smör
Mjöl förslagsvis maizena
Salt
Riven muscotnöt
Mjölk

Övrigt
Riven ost
Färska lasagneplattor, 2 paket

Så här gör man
Sätt ugnen på 200 grader
Rensa kycklingen, dela den i små bitar, hacka spenat och purjo.
Blanda kyckling, spenat, salt, spenat, peppar, purjo med Creme F Karl Johan.
Rulla ut lasagneplattorna, lägg i lagom med fyllning och rulla ihop. Om det är en lång lasagneplatta så skär av på lagom bit efter varje rulle.
Lägg alla rullar i en ungsfast form.
Gör bechamellsås
Häll över bechamellsåsen över rullarna
Lägg på riven ost
In i ugnen tills osten fått färg
Servera med rödlök och tomat och färsk spenat.

MUMS fibibaba
Tjing

8 kommentarer:

Susjos sa...

Men så gott det lät! Måste provas (fast maken gillar inte svamp...men det kanske funkar med denna creme fraiche variant?)
Vi har just börjat prova att få hem råvaror och recept till middag genom :http://www.middagsfrid.se/,ibland tryter ju fantasin i vardagen! Jag kan varmt rekommendera Middagsfrid,om dina små killar gillar det mesta?
Idag t.ex har vi ätit laxbiffar med syrlig sås,ris och grönsaker. Alla gillade det skarpt! Det var mycket gott med färsk ingefära i laxbiffarna och japansk soja i den kalla såsen. Mums!
Ha det!

Lallis - liv och leverne sa...

Du är helt och hållet underbar, vännen.
här satt jag och funderade på vad vi skulle göra med kycklingen imorgon och så går jag in här till dig. Det låter toppen!
kram Lallis

chokladblomma sa...

Hej! Vad kul att du hittade till mig, för då hittade ju jag till dig!
Det verkar som om ni har fullt upp!
Spännande jobb ser det ut som du har oxå!
På återseende!
Kram

Popprinsessan sa...

Det låter jättegott! Lägger snabbt till det i min lilla recepthög :-) Idag har jag gjort lammfärsbiffar för första gången. Tanken är att det är morgondagens middag, så för en gångs skull var jag lite förutseende! Får väl se om de blev goda eller ej..

Grodmamman sa...

Lät jätte gott det där! Får nog prova någon gång. Här gillar inte varken sambon eller barnen svamp, men det kan ju funka i creme fraiche. Annars får jag väl prova med vanlig!
Det där med städhjälp lät himla bra. Här har vi dock kommit överens om att sambon sköter dammsugningen om jag städar toaletterna.
Kram

Tant Janet sa...

Vad kul att ni verkar gilla receptet. Ingen i min familj äter direkt svamp heller. Men vi blev bjudna på detta av grannarna och då hade de även färska champinjober i röran. Vi sa att det var jättegott och frågade efter receptet. Då visade det sig att det var svamp i maten och alla hade ätit... så nu är vi alla ett steg närmare kantarellen.

Nippertippan sa...

Mmmm, vad gott det verkar! Älskar spenat i alla former.
Kramiz:)

CharmKatti sa...

Låter supergott! Får dock vänta lite med att äta det. Har bestämt mig för att försöka med gi-metoden. Måste bli av med skogaholmslimpan:-)