lördag 24 januari 2009

Träningen

Träningen går verkligen framåt, tyvärr går jag inte ner i vikt i den takt som jag önskat. Vägde 64 efter seglingen i somras, 61 efter Thailand och nu 58,5. Där har jag stått stilla sen oktober... fast jag tränat Body Pump 1-2 ggr i veckan och gått mer och mer. Däremot säger kollegorna att jag ser mer slimmad ut. Det är ju kul att höra, att jag har bättre hållning och att magen är fastare. Så fläsket har väl kanske omvandlats till lite muskler. Jag har inga problem med att väga 58,5, men vill få det lite fastare. I och för sig håller jag mig inte till något diet, jag älskar mat i alla former och tror på att äta sunt och röra på sig. Så jag äter och dricker det jag är sugen på. Men vi äter bara fullkornspasta och har bytt vitt ris mot bulgur för det mesta, i veckorna dricker jag smothie i stället för mackor... så lite har jag ändrå ändrat, men vill jag ha ostkrokar så käkar jag det :-)
Den här veckan har jag gått på Body Pump 2 ggr och nu har jag precis varit ute och gått i slasket. Skönt! Då kan jag med gott samvete dricka vin ikväll :-)
Tjing

9 kommentarer:

Nippertippan sa...

Undrar hur lång du är, för att väga under 60 kg är inte mycket i mina tankar... men du kanske är kortare. Jag vägde 58 många många år sedan, men nu väger jag nästan 70. Det är hemskt. Jag måste också ta tag i saken, men älskar mat och är lite för lat och bekväm;)
Du är duktig som orkar träna. Det gäller att komma igång.
Ha en skön lördag!!!!!!!!!
Kramizar:)

Tant Janet sa...

Jag är 162 cm. Så jag väger inte så jättemycket, jag vet, men jag vägde 47 innan jag fick barn och 54 efter 2;a barnet. Så det är väl dit jag siktar. Inte på 47 alltså - då var jag för smal.

imse sa...

Det var längesedan jag vägde 58...

Tyvärr ändras kroppen med åren, speciellt efter barnafödande.

Anonym sa...

Åh du är duktig du! Du kämpar och står i! Sedan bodypumpen fixar musklerna så står man ju stilla, glöm inte det, vännen! Ha en trevlig kväll! kram anna

Anonym sa...

Muskler väger ju oxå, förmodligen därför som du står still. Mät dig istället..

Grodmamman sa...

Duktig du är! Skulle också behöva börja träna, men det är så trögt i början!:) Känns faktiskt bättre att ha muskler även om vågen inte visar nedåt. Vågen börjar sakta, men säkert röra sig nedåt, men jag har några kilon kvar. Samtidigt måste man får njuta av livet!:) Här är jag sträng mot mig själv på veckorna och får äta annat på helgerna. Det funkar för mig.
Kram

CharmKatti sa...

Vet du att muskler väger 5 ggr så mycket mer än fett!
Så det är bra att du inte ger upp!
Själv lär det ju inte bli träning på ett bra tag. Börjar känna igen halsontet som halsfluss:-(
Kankse läkaren imorrn...

Preffen sa...

Flitiga Lisa :-)
Beundrar verkligen din energi! Önskar jag hade hälften av den. Men det är väl bara till att bege sig ut o leta *haha*
Hoppas ni hade trevligt igår!
kram

Tant Janet sa...

Tack för alla kommentarer. Det är ju jätteskönt att muskler vägern 5 ggr så mycket... då väger jag egentligen kanske bara 45 :-)