lördag 24 januari 2009

Strömavbrott & Bira

I torsdags när jag tänkte uppdatera mig bland alla mina bloggvänner slocknade hela Tullinge. Vi hade strömavbrott mellan 20,20-22,10. Så det blev inget av med det tyvärr...
Igårkväll - fredag - trött efter arbetsveckan!
Jädrans vad gott det är med en kall öl ibland. Igår var det verkligen gott. En kall Singha. Minnen från i somras.... underbart. Thailand och kall öl. Bastu och kall öl. Stranden och kall öl. Altanen och kall öl. Afterski och kall öl. Alperna och kall öl. Kall öl är egentligen alltid gott!
Badgastein 2007
Det blev en lugn kväll. Först tittade familjen på Simpsons the movie tillsammans och efter det Let´s Dance. Vad hade egentligen Jessica Almenäs på sig igår, med hennes hållning måste hon ju antingen ha andra kläder eller sträcka på sig... hm. Hon kanske har samma stylist som Gry Forsell?
Idag då, jo först tennis med killarna kl.9 i morse, nu lite bloggande och sen middag hos vänner. Vi har inte träffat dom på 1 år (jag och Pia har setts men inte familjerna) så det ska bli skoj. Vi sover nog kvar, har funderat fram och tillbaka. Det är skönt att somna hemma, det är skönt att vakna hemma, vi vill inte att hela dagen går i morgon osv. MEN det är gott med vin, det är trist att köra hem inatt....det väger över den här gången som det ser ut just nu i alla fall.
Ha en bra dag!

5 kommentarer:

Miafia sa...

Vi har våra beskärda delar av strömavbrott här ute, men det är ju samtidigt lite mysigt!
Man kan dock lätt konstatera att det finns ett lätt beroende av el ;-)

Mysigt med familjemys framför tv:n, låter som en härlig kväll igår och att ni får en likadan ikväll i goda vänners lag!

Ha det så underbart!
Kram

Pssst du har något att hämta hos mig!

Preffen sa...

Tycker det låter som en bra ide att sova kvar, mysigt med frulle tillsammans på morron efter tycker jag :-)
Men du har rätt, hela dagen går utan att man gör nåt vettigt men det är det värt ibland. Hoppas ni får en supertrevlig kväll.
kram

Sara Mårtensson sa...

Vad jobbigt med strömavbrott!!

Hoppas ni slipper det och får en härlig helg!!

Kram Sara

Susjos sa...

Visst är det svårt att bestämma sig ...köra bil eller dricka gott vin :) Hade samma funderingar igår,det blev ingen bil,utan taxi hem i natt. Idag är det segt istället...borde ha kört igår..fniss..men då hade jag inte fått smaka det mycket goda Amaronevinet! Men i natt ska jag jobba,och borde vara lite piggare....hihi!
Ha en trevlig kväll!

Berne sa...

Hamnade av en ren tillfällighet på din blogg.
Kan skriva under på det där med att kall öl alltid är gott. Så ofta jag tänkt efter en arbetsveckan och på fredagen hällt upp en kall öl, första klunken...."detta måste vara en gudadryck".
Till mat kan det dock vara gott att läppja på ett glas vin.

kramar dig /Berne