onsdag 7 januari 2009

Trasig Anakonda

Nu har våran centraldamsugare pajjat... det är mitt fel i stort sett. Så det känns ju strålande.
Det är en 9 meter lång anakonda som har glappat länge och när jag nu skulle damsuga för första gången på måndader (I-landsproblem jag vet). I vanliga fall har vi haft städerska och så har Tobbe damsugit mellan varven, men nu har vi lite shoppingförbud även på städerskefronten och Tobbe är sjuk, så jag skulle fram med anakondan. Den glappade hela tiden och humöret tröt, så när jag var klar släppte jag den i golvet och nu funkar den inte alls. Tobbe är såklart sur för att jag släppte den, själv tycker jag att den borde klara ett sånt fall, samma kraft som om den ramlat om den stod lutad mot väggen. Men jag har lite dåligt samvete. Det var ju inte meningen att den skulle pajja, det är bara lite mer effektfullt att släppa den när man är sur på den. Då fattar kanske anakondan att den skall lyda mig nästa gång... men den lever ett eget liv och skiter totalt i min ischiasnerv som kommer ikläm när jag damsuger för länge och den skiter i att det då är bättre att fungera hela tiden och inte bara varannan meter. Nerven gör så otroligt ont när jag damsuger det är därför jag nästan aldrig gör det. Läs mer här om ni vill: Ischias

3 kommentarer:

segsliten sa...

Kanske mannen skulle städa i stället, du har ju all anledning i världen att låta bli! Kanske det finns någon ny på rean, annars får det väl bli kvasten som gäller i fortsättningen.

Tant Janet sa...

Hej, han brukar ju städa... men han är sjuk för första gången på flera år så han skulle få slippa tänkte jag.... tji fick jag. Nu har han meckat ca 30 minuter och nu funkar den igen... får se hur länge.

CharmKatti sa...

Anakondor är inget man ska leka med. Själv använder jag en gammal beprövad boa, den är gammal, tjock och tung, men fungerar...