onsdag 28 januari 2009

Nu drar det ordentligt

I skidtarmen...
Jag vill åka skidor nu
Jag vill ha snö
Jag längtar till sportlovet då vi ska till Hamra en vecka
För ett år sen denna tid var jag i Badgastein - helt underbart!
Tänk om man kunde vrida tillbaka tiden ibland och få återuppleva de mest underbara stunderna man varit med om som te x.
  • Att föda barnen
  • Gifta sig
  • Bröllopsresan
  • Det där supersmarriga vinet när vi satt på en mysig restaurang i Rom
  • Den där otroligt goda maten som bara finns på Will Wait i Thailand
  • När man har sanden mellan tårna och vågorna slår in på en strand på Koh Phangan
  • När ens barn säger mamma första gången
  • När ens barn tar sina första steg
  • När man hör ploppet från en flaska Bollinger
  • När ens barn säger att dom älskar att åka skidor
  • När solen står högt, snön är vit och alperna runt omkring mig
  • När himlen är blå och det blåser lagen och det viner i seglen
  • När mina barn säger att dom älskar mig
  • Resan till London med barnen
  • Alla skidsemestrar med barnen
  • Min roliga 30-årsfest
  • När jag och Tobbe dricker en Amarone och sitter och pratar om allt möjligt och ingenting
  • När cancersjuka vänner och släkt säger att dom är friska igen
  • När vänner som haft svårt att få barn får barn mot alla odds
  • Att få dela glädje med alla som man älskar, familj & vänner
  • Bara sitta på altanen och dricka en kall Corona
Ja det finns mycket att glädjas åt, tyvärr är det svårt att alltid komma ihåg det när ekorrhjulet snurrar fort. När man ska få ihop vardagen med hämtning, lämning, disk, tvätt, vänner, man, barn, fotboll, tennis, innebandy, egen träning, matlagning, läxläsning, jobb m.m. Men ibland är det lite lättare att vara lycklig och minnas de bra stunderna. Nu är en sån period. Jag stormtrivs på jobbet, har det bra hemma, vi har köpt båt, barnen är glada...
Tjing

6 kommentarer:

CharmKatti sa...

Och jag mår skit:-)
men jag är glad ändå!

MADELEINE sa...

Gah - jag vet inte om jag vill vara med om förlossningen igen, bara direkt efter den ;-)

Miafia sa...

Härlig bild på dig i backen!
Ja du Jeanette OM man bara kunde vrida tillbaka klockan och återuppleva de fantastiska saker man varit med om. Men man får minnas istället och så får man ju oxå uppleva nya fantastiska saker framöver!
Kram

Anonym sa...

Det var en mycket fin bild... Att man vill spola tillbaka till vissa stunder skulle vara trevligt! flunsa kramar Anna

Susjos sa...

Härliga rader....härligt med fina minnen också...
Och visst blir man sugen...på mycket!

Kram kram

anjocapi sa...

Nåja, att FÖDA barnen(i mitt fall tvillingar) är väl inget jag skulle sätta på min underbart-lista.. däremot när allt var klart, då var det underbart!! ;o)