tisdag 13 januari 2009

Nytt år - inga löften men...

Det har ju gått och blivit 2009.
Inga löften avlagda.
Men några tankar om hur jag skall försöka ändra mitt liv i år finns inom mig...
Det är bl a följande:
  • Powerwalk varannan dag
  • Body Pump 1 dag i veckan
  • Cross trainer 1 gång i veckan
  • Ta med mig matlåda 3 ggr i veckan i stället för att äta ute
  • Ta med mig frukost 3 ggr i veckan i stället för att köpa frulle
  • Leka mer med barnen
  • Inte hamna framför TV;n varje kväll
  • Inte skjuta upp saker hela tiden
  • Träffa vänner mer
  • Laga mat med barnen flera ggr i veckan

Det har börjat ganska bra, har haft 4 arbetsdagar, har tagit med mig mat 2 av dom. Har köpt frukost 3 av 4 dagar - inte lika bra. Har gått ungefär varannan dag, ibland flera dagar irad, tränade Body Pump i morse, Crosstrainern är monterad, har haft flera middagar med vänner. Igår hamnade jag inte framför TV;n förrän kl. 21 och det är ju ok tycker jag. Har även spelat en hel del med barnen och lagat mat med dom.

Får se hur länge det håller i sig, men ambitionen finns i alla fall...

1 kommentar:

Nippertippan sa...

Vilka ambitioner!!!! Om jag bara orkade hälften av det du tänker göra! Jag orkade inte ens gå en promenad idag, inte igår heller...eller förrigår...
Pust...
Ha en skön tisdagskväll med träningsvärk;)
Kramizar:)