torsdag 29 januari 2009

Vad F-N är det som händer?

Fyraårig flicka dödad – kastades från bro.
Avled av det 58 meter höga fallet – pappan gripen för mordet.
Hundratals människor blev vittne till hur pappan kastade sin fyraåriga dotter från bron.
Darcey Freeman avled av det 58 meter höga fallet.
Hennes pappa är nu gripen misstänkt för mordet.

Jag blir så otroligt illa berörd när jag läser detta. Vad fan är det som händer i världen. Hur tänker man när man gör en sån här sak, eller man tänker förmodligen inte över huvud taget. Jag får rysningar när jag läser, det kryper genom hela kroppen. Jag blir så arg, ledsen, upprörd, förvånad.... ja listan kan göras lång. Det här är ju bara ett av flera 1000 olika fall som händer runt om i världen dagligen. Hur orkar mamman och flickans syskon leva vidare efter detta? Jag bara undrar...

4 kommentarer:

imse sa...

Ja, det är så otroligt att man knappt tror att det är sant. Hur kan någon göra så?

Svar: ja, barnen är stora, men man oroas lika mycket för det över dem. Jag förstår nu det där att barn aldrig blir riktigt vuxna i förälderns ögon.

Kram

Miafia sa...

Fruktansvärt är ett ord som inte ens räcker till....;-(

Preffen sa...

Ja världen börjar verkligen spåra ur. Jag blir helt konstig o kall i kroppen. Inte bara för att pappan slängde henne utan mina tankar går också till denna stackars tös när hon försökte leva ett liv, hur blev hon behandlad hemma tidigare.
Är man inte illamående så blir man.
kram

CharmKatti sa...

Usch, jag mår så illa. Jag har inte ord. Jag blir urförbannad. Ledsen. Uppgiven.
Vart är vi på väg.