onsdag 4 mars 2009

Vardag

Vad det är jobbigt att få ihop vardagen, det är jobbigt i vanliga fall men när barnen blir sjuka är det ännu svårare. Då önskar jag att jag hade ett jobb där jag kunde gå hem och så var det inte mer med det och så åkte man tillbaka dagen efter. Eller där de sätter in en vikarie när barnen eller man själv är sjuk. Tex på Ica (absolut inget fel med det jobbet). Nu hade vi ju semester förra veckan och så blir Lucen sjuk då och är det fortfarande. Eller i alla fall smittbärare... grrrr.

Både jag och Tobbe sitter "in the deep shit" på jobbet. Vi drunknar i jobb. Som tur är har vi svärmor och min mormor och morfar som ställer upp. Samt att båda vi kan jobba hemifrån. Men det är svårt att ha ett kundbesök hemma... Eller visa upp en lokal för en fest för 600 personer hemma. Hur skulle det se ut om man ringer kunden och säger, du jag tänkte att vi skulle titta på lokalen här i Tullinge i stället... eller kan vi ta mötet hos mig i soffan. Det blir väl lite mysigt och familjärt så kommer vi varandra lite närmare på samma gång. Det blir väl bra, passar kl. 15?

Igår var som sagt min mormor och morfar här, då strök min mormor ca 25 skjortor och gjorde köttfärsbiffar så det räckte till flera matlådor... det kallar jag service...! Det behövdes ju absolut inte men underbart att komma hem till.

Ha en skön kväll, just nu är Tobbe på jobbet, Oscar på sjöscouterna och Lucas hos en kompis. Jag borde hänga tvätten, tömma diskmaskinen, ta hand om disken, ut och springa - men jag bloggar i stället...

7 kommentarer:

segsliten sa...

Skönt att få bli lite ompysslad ibland, eller hur! Du kanske skulle anställa mormor och morfar på obestämd tid, då skulle det bli hemlagad husmanskost varenda dag. För att inte tala om vilka prydliga högar du skulle ha i garderoben!
Ska du till Italien med jobbet?
Jag bor ca: 3 mil söder om Milano.
Kam ☺

Vicky sa...

Hej, tack för titten och kommentarerna inne hos mig :)
Vi bor strax söder om Milano, på landet lite närmare en stad som heter Pavia.
Man får ta det onda med det goda när man flyttar utomlands och jag har på känn att det "onda" fått övervikt de sista dagarna på bloggen. Det är ett spännande äventyr och jag vill absolut inte avskräcka någon, om du fortsätter läsa kommer du kanske bli mer sugen själv ;)

Tant Janet sa...

Segsliten, ja jag ska till Milano med jobbet. Jag jobbar med grupp och konferensresor och ska dit som "färdledare" med 42 personer från ett företag här i Stockholm. Jag åker ner den 17;e och gästerna kommer den 18;e. Jag kommer att få lite egen tid, har du några tips... Kram

imse sa...

Vad skönt att du har fått lite hjälp och avlastning. Och tur att du orkar blogga.

Kram

Anonym sa...

För blogga är ju mycket roligare!!

thebromanders sa...

Hej! Kul att du hade tittat in hos mig:)

Kan tänka mig att det är stressigt att hinna med både jobb o familj... jag förstår inte hur ni gör det... Jag har ju varit hemma med barnen hela tiden. Har aldrig ångrat det beslutet, men jag känner att snart, när jag inte har nån "liten" kvar hemma - vad ska jag göra då??

Myra sa...

Tack för titten hos mig och din gulliga kommentar. :)

Visst är bloggen perfekt att ta till då man egentligen har massa annat att ta itu med... ;)