torsdag 5 mars 2009

Ät mindre och skit mer

Jag tror att det är den enda bantningskuren som funkar, inte för att jag har testat så många...
Aftonbladets viktklubb har ju funkat tidigare, men det blir så jobbigt att fylla i, och GI metoden utan pasta är inte min grej heller.
Nu har jag tränat ett helt år 1-3 ggr i veckan, men jag står på en högre vikt än för ett år sen. Jag vädgde 62,2 i morse och 59,8 innan Hamra, inga fler semestrar verkar det som. Samma hände i somras när vi seglade upp 3 kg på en vecka. Hur ska jag då se ut efter 3 veckors segling i sommar...
Nu blir det hårda tag i alla fall. Inga mackor utan smoothie till frulle, mer powerwalk, mer crosstrainer och fortsätta med bodypumpen 2 ggr i veckan. Det i kombination med att äta mindre och skita mer!! Det måste ju funka!! I alla fall rent matematiskt!

Tjoho

11 kommentarer:

segsliten sa...

Muskler väger ju mer än fett, så det kanske bara handlar om nya muskler. Du kan ju alltid hoppas!
Kram ☺

Veronica sa...

Hej!

Tackar för titten och kommentaren inne hos mig :)
Hihi, intressant inlägg det här! Det viktigaste av allt är att röra på sig och fortsätta äta god mat, det röstar jag för :)

Ska ta och kika omkring hos dig!

ha en fin dag!

Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hmm..en tanke som slår mig då jag läser dina rader är att du gått uppi vikt eller stannat på samma pga av muskler o inte fett. Innan jag fick min lillprins så tränade jag oxå minst 2 gånger i veckan. Allt från löpning till styrketräning o jag gick upp i vikt ngr kilon men var ändå smalare i kroppen. Fettet hade omvandlats till muskler vilket i sin tur väger mer..Så jag tror inte du behöver oroa dig. Fortsätt att träna o ät sunt =)

Kram

Ps! Ny tävling hos mig igen:

http://uj76.blogspot.com/2009/02/tavla-om-2-st-presentkort.html

Ds =)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Fel länk..fast å andra sidan det är oxå en pågående tävling. Denna:

http://uj76.blogspot.com/2009/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..har jag startat idag =D

Anonym sa...

Sicken liten myra du är:-)

Kram!

Berne sa...

Ja, så är det: ät som en liten mus o skit som en elefant.
skickar med en varm famn /Berne

Anonym sa...

Visst är det så... Menar nämligen som segsliten...muskler...
Kram Anna

CharmKatti sa...

Men om man skiter mer, då måste man ju spendera mer tid på dass, och det vi ju att det är inte den roligaste tiden på dan...:-)
Men en påse på magen kankse??

Vicky sa...

Alla sätt är bra utom de dåliga, brukar man väl säga :)
Verkar onekligen vara en lite svårkontrollerbar metod. Mitt tips är annars att låta bli att väga sig - för det man inte vet har man inte ont av!
Kram

Susjos sa...

Just det man får skippa vågen....

Gnistrande snö sa...

Hihi, intressant inlägg, som sagt matematiskt bör metoden funka :-)

Härligt med Body pump, måste komma igång med det igen...

Ha en fin helg!