söndag 15 mars 2009

Brunch & Prommis

Igårkväll var vi hos våra vänner Henke & Kicki på middag. Supersmarrigt med pilgrimsmusslor till förrätt, kyckling till varmrätt och massa ostar efter melodifestivalen. Otroligt goda viner från Kickis föräldrars vingård i Frankrike också. Barnen var på topp och lekte jättebra. Vet inte riktigt om jag tycker att rätt låt vann, men den är bra och annorlunda. Så länge inte Caroline af Ugglas vann är jag nöjd i alla fall... Nu kan jag åtminstonde överväga att se hela stora finalen.... annars vet de katten om jag gjort det.
På natten tog vi taxi till en konferensanläggning där vi fick provbo... inte fel att jobba i denna bransch ibland :-) jättemysigt att vakna upp och ha havet som utsikt och finlandsfärjor åkandes förbi :-). Henke & Kicki med barn mötte upp oss så åt vi en smarribarrans god brunch tillsammans. Efter detta tog vi en prommis runt udden. Så mysigt. Detta ska man göra fler gånger.
Nu är Oscar och Tobbe på innebandyträning och Lucas är med grannarna och testar karate.
Jag ska packa, blogga och tvätta är det tänkt. Senare ska Oscar på kalas och vi intar väl söndagstacos i vanlig ordning.
Tjing

11 kommentarer:

imse sa...

Wow, vad trevligt det låter. Att umgås och käka gott, kan inte vara bättre.

Kram

Vicky sa...

Vad kul att läsa om att dina barn pratar engelska! Jag sitter och läser och försöker svara på alla kloka kommentarer jag fått om flerspråkighet och lägga upp dem på min blogg ikväll. Det är så fascinerande.

Fortsatt trevlig söndag(kväll!) Kram

Susjos sa...

Låter som en urmysig helg!
Have fun i Milano!!!

segsliten sa...

Det låter som om ni har haft en härlig helg. Lycka till med packningen!
Kram ☺

thebromanders sa...

Ja, nu har det varit mycket melodifestival på bloggarna! Jag har inte följt det alls i år... ibland har jag hängt med på nätet. Tycker inte om det lika mycket sen de började med alla dessa deltävlingar. Det blir för mycket... men vinnarlåten hörde jag på nån annans blogg. Inget vidare, tyckte jag...

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men åh..riktigt avis på din trevliga helg. Inte helt fel att vakna upp vid havet o allt det där =)

Ha en superskön måndag!

Kram

Miafia sa...

Vilken härlig helg ni haft med god mat och dryck.
Själv gillar jag den låten fast jag är glad att den inte vann...

Kram

Popprinsessan sa...

Men herregud vad ni hinner med mycket!! Och det låter ändå som om ni hinner ha det ganska mysigt!

Tycker väl att vinnarlåten är ok, men det var inte min favorit. Ville nog helst att Alcazar skulle vinna. C af Ugglas gillar jag INTE men tycker faktiskt att låter är riktigt bra - fast inte i melodifestivalsammanhang!

Vicky sa...

Är det imorgon du åker till Milano??
Härligt! Våren har precis kommit. Inga kalla vindar längre, och SOL i massor. Kram och trevlig resa!

Anonym sa...

Hmmm är lite avis på ditt val av yrke... Vem skulle inte vilja bo så där någon gång då och då... Hoppas att du haft en bra dag! kram Anna

Tant Janet sa...

Popp - vi verkar tycka lika vad gäller melodifestivalen och Uggalas...

Utlandsm - ja det är i morgon jag åker... längar lite efter solen nu. Svårpackat bara.

Skrivanne - ja ibland är mitt jobb väldigt bra.