lördag 14 mars 2009

Lördag morgon med smoothie

Så är det lördag igen. Dagen då man vill hinna med så mycket som möjligt. Allt från att träna, tvätta, umgås med barnen, träffa vänner, ta en latte i soffan med min man m.m. Konstigt att man som stressar så mycket på vardagarna ändå klämmer in så mycket på helgen :-)
I morse kl. 9 var vi i tennishallen med killarna. Vi hämtade även upp Oscars kompis E på vägen. Medan killarna trändade var jag och maken på en powerwalk. Nu är vi hemma och har redan hunnit med träningspass så det är ju skönt att inte "hela förmiddagen redan gått". Nu ska jag klippa maken, blogga, tvätta lite och sen ta en latte i soffan enligt ovan. Man måste ju som sagt hinna med allt det där.... som man vill en ledig dag som denna. I kväll skall vi till vänner som flyttat från stan till ett hus i förorten. Det ska bli jätteskoj.
Gårdagkvällen var jättetrevlig och mysig, och en liten 3 månades söt tjejja gjorde ju inte direkt att jag inte vill ha ett till busfrö i huset. Men vi är lite oense i den frågan. Även jag med mig själv, det beror nämligen på om jag tänker med hjärtat, livmodern eller hjärnan.
Jag försöker ju äta lite nyttigare och här kommer recept på min supergoda Smoothie som jag äter till frukost flera ggr i veckan.
  • 4 dl 0,5% vaniljyoghurt
  • 1 banan
  • 1 tsk krossade linfrön
  • 2 msk havregryn
  • 1 dl blandade bär tex hallon, björnbär, blåbär, jordgubbar
Mixa allt!
Klart!
Gott!
Nyttigt!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Vilket bra tips! Det måste jag prova :) Smoothie är ju bara så gott men jag brukar ha lite problem med fantasin och vad jag ska ha i.
Ha nu en fin & Lugn lördag!

Kram

Anonym sa...

Oh det måste jag nog testa i barnens miniblender...
Hoppas att lördagen inte ska svischa förbi utan att du ska hinna ta det lugnt nu! Kram anna

Anonym sa...

Mmmm...det där lät gott det!

♥ cloudberrie ♥ sa...

MUMS vad gott det låter, tack för tipset!

ha en fin helg!

KRAM från Eva

Tant Janet sa...

Hej, kul att ni verkar gilla smoothien, hoppas att ni gör det i verkligheten också...