söndag 22 mars 2009

Hemma hos la familja

Visst är det underbart, kul, roligt, härligt att få komma bort ibland. Jag har haft det jättebra i Milano. Jag var med detta företag i Badgastein förra året och nu i Milano. Många var samma personer som förra året. Och jag har haft jätteskoj. Det beror mycket på människorna som är så otroligt varma, ödmjuka och roliga och de släpper verkligen in mig i gruppen. Det är inte alltid man känner att "man är med" när man jobbar. Men det gör man med dessa. Skoj.
Men när man kommer hem och Lucas ropar "mamma" och man får en underbar kram, då värmer det i hjärtat! Det värmer otroligt mycket!!
Igårkväll hade maken lagat jättegod mat, utskuren biff på chiabata med parmesansås och gott vin. Det är verkligen bra att man fortsätter i samma stil som i Italien när man kommer hem så man inte känner sig bortkommen...
Tittade självklart på årets Robinson, såg att en av tjejerna var från Gävle och jag har gått på gympa med henne hela min barndom :-) Hejja hejja säger jag! Men vad dom gnällde igår, deltagarna alltså. Visst - de har ingen mat igår, men de gnällde ju på ALLT!!! De kan väl ändå inte ha trott att de skulle ha hamnat på ett 5 stjärnigt lyxhotell... Nä nu får de allt skärpa till sig. Annars verkar årets omgång vara lite tuffare än vanligt och jag kommer sitta och titta varje gång jag har chansen.

15 kommentarer:

thebromanders sa...

Ja, kan förstå att det värmde!! Då förstår man vad som är viktigt här i livet!!
Men kul att Milano-resan var så lyckad!!
Det där Robinson-programmet går ju här med, heter Survivor. Vet inte om nån tittar på det längre... de har tjatat ut det, tycker jag...

Grodmamman sa...

Härligt att komma hem till ett sådant välkomnande!:)
Kram

Tant Janet sa...

Tackar och bockar!

Popprinsessan sa...

Borta bra men hemma bäst eller hur? ;-)
Härligt att ha ett jobb som är krävande men ändå kul! Det blir liksom enklare då.

Såg inte Robinson igår, men har spelat in det (som vanligt!!) så jag ska väl försöka se det inom kort. Bara inte idag, är såå trött!

Vicky sa...

Det är alltid skönt att komma hem tycker jag, om man har varit borta en dag eller en vecka spelar ingen roll - och med det välkomnandet måste det varit rent underbart ;)

Kul att resan var lyckad!

Anonym sa...

milano...det låter som en dröm för mig...men verklighet för dig! Ha en toppen kväll! kram Anna

Janeth sa...

Hejsan.
Såg att du efterlyste Helly Hansen på nätet, Pippilotta har det klädmärket, du hittar det under kategorin:varumärken.
Jag har just nu en tävling där man kan vinna ett presentkort just på Pippilotta.
Så välkommen att göra ett besök på min blogg, där länk till pippilotta + tävlingen finns.
Ha det gott/Janeth

CharmKatti sa...

Välkommen hem vännen!
Och ja, det är sååååå mysigt med ömhetsbetygelser från barnen.

Appropå helly hansen och pipplotta, Lovisas kläder har jag köpt där. En skaljacka och tillhörande byxor. Bra pris och snabb leverans. Dom har butik i Åkersberga oxå.

kram, kram!

Vicky sa...

Jag sitter här på söndagskvällen och delar ut lite utmärkelser - och du har en att hämta på min blogg! Trevlig kväll :)

Miafia sa...

Välkommen hem!
Kan bara hålla med, det finns inget som är så underbart som att få känna lyckan och glädjen med barnen!
Kramar

Magnus Thorn sa...

Det italienska gillar jag skarpt. Själv var vi i Stockholm i helgen och de där kramarna värmer trots att man bara varit borta i två nätter....:)

Susjos sa...

Som sagt,välkommen hem! Låter som du haft det underbart! Och lika underbart att komma hem :)
Så du är ursprungligen från Gävle är det så?
Jag bodde i Hofors några år under tonåren ....
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Kram och välkommen hem!

Veronica sa...

Vilket välkomnande :) Kan förstå att det kändes skönt att komma hem igen! Och du, vilken god middag :)

Kram

Tant Janet sa...

Janeth - tack för tipset!
Susjos - ja jag är från Gävle.