onsdag 11 mars 2009

6 dagar

Om 6 dagar sitter jag på hotellet i Milano... då har jag gått upp tidigt och bytt flyg i Frankfurt - inte den mest bytaflygvänliga flygplatsen i Europa direkt... men det får väl gå. Jag har träffat Agneta - min Italienska/Svenska guide där nere och gått igenom programmet. Förmodligen har jag duschat och är på väg för att stämma av restaruangen inför morgonkvällen. Sen ska jag äta middag och ta ett glas vin och träffa hotelldirektören för en avstämning med alla konferenspass, nycklar, välkomsdrink, luncher, mingel m.m. Det blir en lång kväll, men jag ler ändå åt tanken. Dagen efter möter jag min grupp på Linate. Dom är 42 personer som litar på att jag tar hand om dom i 4 dagar.

Jag älskar att få resa med grupper, innan vi fick barn var jag iväg nästan varje helg, nu blir det bara 1-2 ggr per år. Det är verkligen superskoj, men man jobbar häcken av sig, man går upp först och lägger sig sist och man måste hela tiden ligga steget före. Har man tur kan man kissa när man känner för det eller sitta ner och äta middag med gruppen och njuta, men oftast äter man i förbifarten - grabbar en macka medan man är på väg och kollar något. Gruppen har ett jäteskoj program. City tour, middag i Milano, en dag i Como och besök på vingård med provsmakning och middag, matlagningskurs, ostprovning, en massa konferens emellan såklart. Jag kommer hem nästa lördag och då kommer jag nog tokdecka i soffan framför Robison och något program med Babben och Uggla.

Tjing

7 kommentarer:

imse sa...

Åh vad spännande! Blir riktigt avundsjuk.
Hoppas vädret blir fint, allt går lättare då.

Anonym sa...

Gud va roligt det låter!! Kör hårt!! :o)

CharmKatti sa...

Jag ska till Kista på seminarium....det är nog minst lika kul och spännande:-(

thebromanders sa...

Det där blir nog en superintressant resa! Men oh, ja!! Trött kommer du nog att vara när du kommer hem:)

Susjos sa...

Det där låter väldigt spännande!!
ha så jättekul!

Tant Janet sa...

Katti - Kista har mycket spännande att erbjdua - särskilt Centrum.

Popprinsessan sa...

Men oj vad det låter kul men intensivt! Jag hoppas att det blir riktigt trevligt och att sällskapet du ska "ta hand om" är snälla mot dig :-)